Veldfles US, gemaakt in engeland

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
koen
Lid

Veldfles US, gemaakt in engeland

Bericht door koen »

ik heb vandaag een veldfles gekregen het gaat om het engelse model maar er staan de leters US op. nu is mijn vraag is dit orgineel? want je had wel dingen die in engeland gemaakt waren maar door de amerikanen gebruikt.
is het ook nog iets waard, want ik vindt hem niet echt mooi in me verzamelingetje.(mochten er mensen zijn geintresserd dan kunnnen ze een pb sturen)
foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
foto 5
foto 6
foto 7

Bericht door koen »

johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer

Bericht door johan willaert »

Mij lijkt dat zwaar verminkt...;

Heb je een duidelijke foto van het geheel ipv al die macro's waar je nooit mooi het volledige ding ziet?
29th Let's Go!!!!!
koen
Lid

Bericht door koen »

ik zal straks nog wel effe wat duidelijkere foto's schieten
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer

Bericht door Peter »

Deze komt me bekend voor, heeft deze niet op Marktplaats gestaan? Het gaat hier om een British made mounted canteen ( met straps ) met een fles die Brits aandoet en niet bij de cover hoort. De cover lijkt me wel orgineel al heb ik twijfels over de staps, ik vraag me af of British made mounted canteen covers wel voorkomen. De fles hoort zoals ik al schreef niet bij de cover, of het wo2 is durf ik niet te zeggen... Het doet Brits aan,echter zijn de Britse flessen geëmailleerd. Maar zoals Johan ook zegt: een totaalplaatje zou helpen, maar als het de fles is die ik denk dat het is dan is het een mounted model met verkeerde fles erbij.
Daar is 'ie weer!
koen
Lid

Bericht door koen »

er heeft wel z'n soort op marktplaats gestaan maaar ik heb deze van een tante.
earlymb
Moderator
Moderator
Ontvangen: 29 keer

Bericht door earlymb »

Volgens mij is de hoes inderdaad een British Made mounted canteen cover gemaakt voor het US leger, maar de fles zelf is zeker niet origineel; die is of WO2 Brits of gewoon civiel. :wink:

Grtn

David