Welk Nederlands geschut?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Welk Nederlands geschut?

Bericht door Nico Roelofs »

Vanmorgen een Nederlandse huls kunnen kopen. Maar het type kan ik zo snel niet terug halen. Diameter is 5 cm en lang is die 30 a 35 cm.

Afbeelding

Afbeelding

Zou iemand mij kunnen zeggen om welk type het hier gaat.
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Dit is een Nederlandse 50mm huls, kaliber 50 x 339R (hulslengte). Deze zijn door Krupp gemaakt, en gebruikt in Nederlands gemaakte kazematten. Erg mooie huls ;).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bedankt voor de informatie Edgar!
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Graag gedaan! Ik denk dat deze huls erg zeldzaam is, aangezien ik er zeer weinig informatie over kan vinden!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Edgar schreef:Graag gedaan! Ik denk dat deze huls erg zeldzaam is, aangezien ik er zeer weinig informatie over kan vinden!
Ik had hem 10 minuten op marktplaats staan toen ik al werd gebeld door een goede kennis van mij die NL verzameld. Hij wilde hem graag kopen en daar zijn we het over eens geworden. :P
Plaats reactie