Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik ben van plan om munitiekisten op te gaan knappen. Het gaat hier om 2 kisten. Een flare munitiekist en een voor mij onbekende kist.
Zie mijn mooie foto's.
Flarekist
Onbekende kist
Wie heeft er foto's van dezelfde kisten, maar dan in een mooiere staat natuurlijk of kan mij vertellen waarvoor de tweede kist is gebruikt?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Wat voor een kist de onbekende kist is zou ik eerlijk gezegd niet weten. Toch vind ik het wel zonde als je de flarekist op zou knappen. Ik neem aan dat je ze over wil verven of spuiten. Bedenk wel dat je dan het originele opschrift kwijt bent. Je zou de kisten misschien wel kunnen ontroesten. Opnieuw verven of spuiten geven de kisten overigens geen meerwaarde.
Met opknappen bedoel ik een beetje de roest eraf halen. Vooral bij de onbekende kist zit er veel roest.
Niemand wat meer info over deze kist?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
op 1 van mijn kisten (ik heb er 6 of 7), die hier op de foto te zien is, staat aanduiding dat er 3 inch. mortiergranaten horen in te zitten.
Ook '' HE" = high explosief
Am Ende steht der Sieg Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
met een brillo schuursponsje lijkt me niet zo handig, daar zit nameljijk zeep in, en volgens mij bevat dat ook ingredienten die je metalen kunnen aantasten... ik zou gewoon een blanco schuursponsje kopen
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Afspoelen van een roestige kist laat het roestings-procces alleen maar erger worden. Gewoon niet teveel aan kloten.
Mijn mening over die kisten: Ik zou er niets aan doen, ze zijn nu nog origineel en geld waard, als je er aan gaat lopen kloten en verfen zijn ze geen 2 eur meer waard naar mijn idee!
De kisten zijn geen tientallen euros waard zoals vaak bij duitse kisten. Ik zou ze max met een harde borstel afborstelen en dan gewoon droog binnen zetten. Gaat er ook niks verloren.