Nederlandse helmen

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

wat denken jullie? kopen of niet?
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007

Bericht door Alex »

Ligt eraan voor welke prijs. Als je zelf echt een mint staat zoekt zou ik deze niet kopen.
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Als je onder het oranje vilt kijkt zie je dat het daar groen is. Het is dus groen geweest, vervolgens zwart ( BS? ) en daarna weer groen geschilderd wat als ik zo rond het schild kijk niet echt netjes is gebeurd, wat mij doet denken dat het groene later is aangebracht door de naoorlogse eigenaar. Dat maakt het niet tot een slechte helm! Maar dat maakt het wel goedkoper ;). Als de prijs rond de 50 euro kun je het wel kopen, maar je kan beter gaan kijken voor een minte!
Daar is 'ie weer!
the_king88
Lid
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Hmmm
Bij nederlandse helmen zijn er genoeg in betere staat te vinden als dit,
Maar zoals peter zei als deze rond 50 euro is en je wilt er weinig meer geld aan uitgeven zal ik hem kopen, :)
Maar zeg je ik wil graag hele mooie koste wat het kost dan zal ik verder kijken en niet direct zo maar 1 kopen. :roll:
Want nederlandse helmen zijn er nog genog in leuke staat te vinden hoor!
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

ok. maarr euh, wat is een minte? en waar kan ik er het beste een kopen (regio nijmegen of rotterdamm)
the_king88
Lid
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Met minte word bedoeld mint staat dat houd in dat hij in zeer goede staat is zonder erge beschadigingen of dergelijke,
Verder heb ik geen idee waar je in die regio iets dergelijks kan kopen ik kom namelijk uit het noorden,
Wel is er misschien iemand van het forum die iets voor je heeft of via marktplaats kijken of er iets in je omgeving te aangeboden is,
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Richard1976
Lid
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

gamer0004 schreef:hier zijn wat foto's, kan je daaruit opmaken of deze echt of nep is?
Afbeelding
Afbeelding
Zo te zien een overgeschilderde M34 Helm. Dit is tegenwoordig de meest voorkomende helm van het nl leger (van voor 1940). De M16, M22 en M27 zijn zeldzamer en dus ook een stuk hoger in prijs.
Auke J.
Lid

Bericht door Auke J. »

Ik ben ook lange tijd op zoek geweest naar een nederlandse helm, nu heb ik er een en wat voor een! Was niet al te goedkoop maar je weet nu wel zeker dat hij echt is zonder overgeschildert te zijn geweest.

Ze zijn redelijk makkelijk te vinden, op de beurzen zijn ze ook vaak aangeboden.
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Plaats reactie