ik wil namelijk een kompleet uniform maken voor mijn verzameling en wil graag weten wat ze aan hadden!!!
heeft er iemand ook nog gratis spullen(of voor een kleine prijs) van Binnenlandse Strijdkrachten dit is ook altijd welkom.
diederick

Welk uniform ze droegen lag meestal aan de groep zelf. Sommige droegen hun normale kledingo.i.d. Andere weer een net pak en sommige een blauwe overal, een witte overal enz enz...En meestal werden er Nederlandse helmen gedragen alleen dan zwart geverft met B.S erop ofzo...En dan droegen ze vaak nog een armband met ''Oranje'' , B.S erop ofzo. Deze armbanden konden blauw zijn, wit, oranje....diederick schreef:ik had de vraag of er nog iemand foto's heeft van uniformen van de Binnenlandse Strijdkrachten in Nederland?
ik wil namelijk een kompleet uniform maken voor mijn verzameling en wil graag weten wat ze aan hadden!!!
heeft er iemand ook nog gratis spullen(of voor een kleine prijs) van Binnenlandse Strijdkrachten dit is ook altijd welkom.
diederick
Een voorbeeldfoto van een BS'er heb ik wel. Ook heb ik nog zo'n originele armband van de BS maar zoals reeds gezegd, er zit nogal wat verschil in deze armbanden. Zo heb je ze voor het gewapend verzet en voor het niet gewapend verzet (onderduikers helpen, persoonsbewijzen vervalsen etc.).diederick schreef:oke dan weet ik genoeg!!
heeft er iemand toevallig kleuren foto's van de binnenlandse strijdkrachten zodat ik een paar voorbeelden heb?
Grappie zkr! Ik heb een fotoboek+knipselboek van de BS Utrecht met tientallen fotos en documenten erin. Die gasten waren ZWAAR bewapend...met Bazookas, M1 karabijnen, k98, Lee enfields, stens, brens, Mills granaten, pineapple granaten, pistolen enz enz...(Zie foto).C. Works schreef:Nederlandse oorlogshelm met BS erop...
Meestal gewapend met Sten's of Kg98k's!