1)Bougne-Ramouchamps België In het midden Majoor Cook 504 PIR
Met het regiments onoficielë schedel logo op de helm. Soms bekritiseerd als te veel lijken op Duitse SS embleem.
2) Deze bekende foto toont leden van 504 PIR in Nijmegen nadat ze terug zijn gekeerd van de Waal oversteek.
De 2e en 3e van rechts. (2e waarschijnlijk Sgt. Ross Carter) Op een goede duidelijke foto kan men dit embleem ook zien.
Anekdote: Jaren geleden komt een verzamelaar bij mij over de vloer om te kopen en verkopen. Hij heeft een aanbieding voor mij. Hij kent een jongen uit de omgeving van Nijmegen. Deze heeft een buitenhelm (gevonden) in redelijk mooie staat minus chinstraps 80 % orginele verf. Wil hem verkopen of ik interesse heb? Hoeft niet al te veel te kosten. Tja ach ik zou hem eigenlijk willen zien. Oja er staan aan de zijkanten een schedeltje geschilderd. Maar ja dat zal waarschijnlijk door kinderen gedaan zijn.
Mijn ogen vallen er bijna uit en ik roep in mijn enthousiasme. Maar dat zou wel eens orgineel kunnen zijn. En vertel over de 504 en dat zij degene zijn die in de bootjes de Waal over zijn gestoken.
(Dat was dus een koop die daarna niet meer doorging!

)