Veel US helmen werden na de oorlog met olie overgoten en in de fik gestoken om de verf er vanaf te krijgen en ze weer opnieuw te gebruiken (denk aan uitrusting gebruikt bij politionele acties in Nederlands Indië).
In het bij ons dorp aanliggende meertje liggen naar schatting 25 Nederlandse oorlogsgeweren en jachtgeweren van burgers omdat de Nederlanders niet wilden dat het in Duitse handen kwam, maar dit is natuurlijk een iets ander verhaal dan dat van jou.
amerikaanse binnenhelm
- carl1944
- Lid
- Contacteer:
- Jonhy Frost
- Lid
Een broer van MIJN opa had een m1 carbine gestolen van een Amerikaan.....
Later kreeg hij er spijt van en heeft hij hem aan mijn opa gegeven die ging er nog heel lang ieder jaar er één keer mee op jacht.
Maar helaas is er een tijd gekomen dat hij de deur uit moest/ging...naar de politie die hem waarschijnlijk heeft vernietigt
zo heeft iedereen wel een leuk ver haal overzijn opa/oma of iets dergelijks dat met de oorlog te maken heeft...(misschien een idee voor een topic in de babbelbox
)

Later kreeg hij er spijt van en heeft hij hem aan mijn opa gegeven die ging er nog heel lang ieder jaar er één keer mee op jacht.
Maar helaas is er een tijd gekomen dat hij de deur uit moest/ging...naar de politie die hem waarschijnlijk heeft vernietigt

zo heeft iedereen wel een leuk ver haal overzijn opa/oma of iets dergelijks dat met de oorlog te maken heeft...(misschien een idee voor een topic in de babbelbox

Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
- Eric
- Lid
- Polte
- Lid
Heuh, wat heeft dat met dit topic te maken?Jonhy Frost schreef:Een broer van MIJN opa had een m1 carbine gestolen van een Amerikaan.....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar helaas is er een tijd gekomen dat hij de deur uit moest/ging...naar de politie die hem waarschijnlijk heeft vernietigt![]()
![]()
Snap het ff niet.

Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
- Loek D.
- Lid
- Jonhy Frost
- Lid
SorryPolte schreef:Heuh, wat heeft dat met dit topic te maken?Jonhy Frost schreef:Een broer van MIJN opa had een m1 carbine gestolen van een Amerikaan.....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar helaas is er een tijd gekomen dat hij de deur uit moest/ging...naar de politie die hem waarschijnlijk heeft vernietigt![]()
![]()
Snap het ff niet.

Even off topic

Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...