Waar werd de Us major insignia juist gehongen op een jacket?
Greetz
Us major insignia
-
- Lid
- SiNiStEr
- Lid
Waarom moet je alle antwoorden zo snel hebben? 
En als je ze in het vervolg snel wil hebben kun je beter eerst wat collectors-boeken en andere naslagwerken halen dan kun je het de volgende keer zelf opzoeken, dan weet je het ook meteen.
(P.S. het lijkt nu misschien een hele investering maar het kan je in de toekomst ontzettend veel geld en vragen schelen.
)
(P.S.2 het antwoord op je vraag is trouwens; op de schouders. Op de schouders werden de Major rank insigna bevestigd
)

En als je ze in het vervolg snel wil hebben kun je beter eerst wat collectors-boeken en andere naslagwerken halen dan kun je het de volgende keer zelf opzoeken, dan weet je het ook meteen.

(P.S. het lijkt nu misschien een hele investering maar het kan je in de toekomst ontzettend veel geld en vragen schelen.

(P.S.2 het antwoord op je vraag is trouwens; op de schouders. Op de schouders werden de Major rank insigna bevestigd

'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
-
- Lid
- SiNiStEr
- Lid
- SiNiStEr
- Lid
Klopt maar dan werd er vaak geen jasje overheen gedragen. Dan werd enkel de blouse/overhemd gedragen en dan werd er vaak aan de ene kant de ranginsige gedragen en in het geval van de USAAF aan de andere kant de propellor wing waarvan er op de foto ook 2 op het ike jasje zitten.
In het geval van de USAAF werd dit ook vaak zo gedragen als men enkel het overhemd droeg met daaroverheen een flight suit. Dan liet men de flight suit een stukje openstaan zodat de kraag van het overhemd met daarop de insignia mooi zichtbaar was. Zelf wil ik in de toekomst ook nog een pop neerzetten die dit op deze manier aanheeft. De flight suit heb ik daar in ieder geval al voor en als het goed is binnenkort het overhemd met de stropdas en de kraaginsigna ook.

In het geval van de USAAF werd dit ook vaak zo gedragen als men enkel het overhemd droeg met daaroverheen een flight suit. Dan liet men de flight suit een stukje openstaan zodat de kraag van het overhemd met daarop de insignia mooi zichtbaar was. Zelf wil ik in de toekomst ook nog een pop neerzetten die dit op deze manier aanheeft. De flight suit heb ik daar in ieder geval al voor en als het goed is binnenkort het overhemd met de stropdas en de kraaginsigna ook.

'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Het kwam geregeld voor dat er zowel op de epauletten van de jas ( in het geval van de field jacket OD 2nd pattern en de M43, de Field jacket OD 1st pattern had geen epauletten ) als op de kraag van het overhemd rangtekenen werden gedragen, aanvankelijk was het zo dat ook op het overhemd op de epauletten rangtekenen werden gedragen maar die werden later verplaatst naar de kraag.
Daar is 'ie weer!