Wapentak van deze Lancecorporal?
- Peter M
- Lid
Wapentak van deze Lancecorporal?
Ik heb hier een (helaas vrij onduidelijke) foto van een Lancecorporal genaamd H. Hoare. Hij moet of tot een pantsereenheid ofwel tot de luchtafweer hebben behoord. Iemand een idee? De uitvergroting van het embleem leverde helaas niet veel op.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
- Peter M
- Lid
Bedankt voor de info Darryl!
De L/cpl in kwestie zou het hulpje zijn geweest van deze kapitein (tenminste, die rang werd mij gezegd), beiden waren vlak na de bevrijding ingekwartierd bij mijn grootmoeders familie, toen er in de buurt een tankherstellingsplaats was.
Deze tekst was op de achterkant van de foto geschreven:
De L/cpl in kwestie zou het hulpje zijn geweest van deze kapitein (tenminste, die rang werd mij gezegd), beiden waren vlak na de bevrijding ingekwartierd bij mijn grootmoeders familie, toen er in de buurt een tankherstellingsplaats was.
Deze tekst was op de achterkant van de foto geschreven:
ik heb niet veel verstand van britse millitaria maar hen toch geprobeert een poging te wagen, ik vind dat het embleem en de beret verdacht veel op deze lijkt
http://cgi.ebay.com/BRITISH-ARMY-RLC-Ro ... dZViewItem
maargoed, ik weet niet hoeveel panzereenheden er waren
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
- Darryl
- Lid
Het embleem van de foto lijkt er inderdaad erg veel op. Maar van welk regiment de beste man is weet ik niet. Ik ga nog even op zoek.sobel schreef:ik heb niet veel verstand van britse millitaria maar hen toch geprobeert een poging te wagen, ik vind dat het embleem en de beret verdacht veel op deze lijkt
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Darryl
- Lid
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Ja alleen dat is hem niet. Want als je naar de kroon kijkt zie dat het een Queen's Crown is en geen King's Crown zoals het hoort. En door even te zoeken op Royal Logictics Corps kwam ik er achter dat deze eenheid pas in 1993 is ontstaan. Ik meen dat je deze eenheid kan vergelijken met Royal Army Ordance Corps uit WWII. En die had een ander embleem die niet met de vorm overeenkomt.
- Darryl
- Lid
Zou het niet gewoon een RTC o.i.d embleem kunnen zijn Nico?
Laatst gewijzigd door Darryl op 15 apr 2006, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.