originaliteit bestek
- Jonhy Frost
- Lid
Het is inderdaad niet te duur, maar over het mes moeten we wachten op de meningen van de forum-leden die er meer verstand van hebben.
als je ze alle drie tegelijk koopt is het een stuk duurder maar dan zijn ze (als het goed is) wel van het zelfde merk.
als je ze alle drie tegelijk koopt is het een stuk duurder maar dan zijn ze (als het goed is) wel van het zelfde merk.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Your squad, your weapon and your God.
- Feldmarschall
- Lid
Mijn bestekset ziet er anders uit en ook in 'Doughboy to GI' kom ik deze set niet tegen. Normaal zijn WO2 setjes voorzien van een 'U' (van US) met streepjes bovenop deze letter. Deze LIJKEN me na-oorlogs.
Het mes is normaal het speciaalste onderdeel van een bestekset, deze is meestal (ook in mijn geval) voorzien van fabrikant en jaartal.
Het mes is normaal het speciaalste onderdeel van een bestekset, deze is meestal (ook in mijn geval) voorzien van fabrikant en jaartal.
I reject your reality and substitute my own
'D'r pruusj voort volle gaas achteroet toen du Amerikoönsje Shermans 't Ranzellerveld aafkoomte..'
'D'r pruusj voort volle gaas achteroet toen du Amerikoönsje Shermans 't Ranzellerveld aafkoomte..'
- sobel
- Lid
- lee enfield
- Lid
- Loek D.
- Lid
Foto's graag!C. Works schreef:Ik heb 4 originele sets die hier in sept. '44 zijn achtergebleven779 schreef:En Loek, jij weet niet eens of iets origineel is... Je lult maar wat. Je hebt niet eens de GI Guide om te vergelijken! Dus, ik zou je willen vragen waarop jij het baseerd?
779
Daar is 'ie weer!
- Mr_Flibble
- Lid
- Contacteer:
De vorm van de Vork en Lepel zijn van het amerikaanse bestek tot in de jaren 80 ongewijzigd gebleven. voor het bedrag wat je ervoor betaald hebt lijkt mij dat het na-oorlogs materiaal is.
De vooroorlogse en oorlogse messen hadden een dikker heft, danwel van zwart kunsstof of aluminium. Messen uit 1945 zijn geloof ik de enige met een jaartal erop (daarna nog een keer ergens in de jaren '50).
De vooroorlogse en oorlogse messen hadden een dikker heft, danwel van zwart kunsstof of aluminium. Messen uit 1945 zijn geloof ik de enige met een jaartal erop (daarna nog een keer ergens in de jaren '50).
In Tabulas Argenteas Refero
- seabee
- Lid
Hier 3 messen uit mijn verzameling, alle gemaakt door Landers Frary & ClarkMr_Flibble schreef: De vooroorlogse en oorlogse messen hadden een dikker heft, danwel van zwart kunsstof of aluminium. Messen uit 1945 zijn geloof ik de enige met een jaartal erop (daarna nog een keer ergens in de jaren '50).

CAN DO