Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Wat voor schouderepauletten het precies zijn weet ik niet maar militaire (Sovjet) Russische schouderepauletten zijn het in ieder geval niet. Bijgaand een voorbeeld van Russische WOII schouderepauletten. Zoals je ziet hebben de Russische epauletten (ook de naoorlogse), voor opperofficieren, welke met goudgaren zijn bewerkt een bepaald motief. De lagere rangen hebben 1 of 2 balken op de epaulet. Schouderepauletten die nog lager in rang zijn, zijn sowieso niet bewerkt met goudgaren.
Deze stukken komen overigens uit een oude collectie van wehrmacht vrijwilligers militaria. Het materiaal lijkt me niet duits, maar eigen emblemen werden ook nog wel eens door dergelijke vrijwilligers gedragen. Zelf dacht ik meer aan Aserbaidschan. In ieder geval bedankt al voor de info!
De afkomst klinkt interessant maar waarom denk je dat de schouderepauletten aan Azerbeidjaanse soldaten kan hebben behoort?
Heb je deze site wel eens gezien; http://www.armymuseum.ru/roaf_e.html