Is deze 82nd A/B patch WOII???

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Ik zeg niet omdat ik dat veel geld vindt, maar ik heb goedkopere gezien (ook origineel).

Moet wel zeggen dat deze er erg goed uitzien. Misschien vergis ik mij daarom dan ook in de prijs (in dat geval mijn excuses Sinister).
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Sorry maar ik kom meer tot de veronderstelling dat er maar wat meegel#lt wordt, ik ben ook benieuwd als jij het verschil tussen een goede fake en een orginele zou zien. Ikzelf zie dat verschil ook niet en in dit soort discussies over de prijs en orginaliteit houd ik daarom ook altijd me mond 8)

Deze reactie is niet alleen naar jouw bedoeld Rutger.

Sorry voor het off-topic bericht.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Polte schreef:Sorry maar ik kom meer tot de veronderstelling dat er maar wat meegel#lt wordt, ik ben ook benieuwd als jij het verschil tussen een goede fake en een orginele zou zien. Ikzelf zie dat verschil ook niet en in dit soort discussies over de prijs en orginaliteit houd ik daarom ook altijd me mond 8)

Deze reactie is niet alleen naar jouw bedoeld Rutger.

Sorry voor het off-topic bericht.
Ik ben ook niet een expert (ik weet er wel wat van) op het gebied van patches dus het lijkt mij verstandig dat ik mijn mond maar houdt. Ik neem al mijn uitspraken terug die ik in deze topic heb geplaatst. Even goede vrinden.

rutger
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Gaat het niet om Rutger of jij nou je berichten terug neemt oid, even goede vrienden 8) Ikzelf heb er nog minder verstand van als jij, maar daarom post ik ook niks over de orginaliteit en de prijs etc. Ik lees wel daar kun je ook van leren.

Maar ik lees dit laatst steeds vaker.. bijv. iemand die zegt dat iets orgineel is zonder onderbouwing en het daarna gewoon naoorlogs blijkt te zijn.

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=13351&start=0

8)

Sorry dat ik me ei even kwijt moest.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Geeft niks.
Ik wil ook graag dat mensen niet belazert worden. Verzamelen moet leuk blijven. Toch wil ik nog eff mijn excuses aanbieden.

Maar nu weer:
On-Topic :) .
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ik had deze topic nog niet eens gezien. En ook niet dat erover de door mij aangeboden spullen gepraat werd. Maakt verder niks uit hoor, ik heb er verder geen problemen mee. :)

@Sobel: Bedankt dat je C.Works erop wijst dat hij het bespreken van andermans spul misschien beter eerst met die persoon kan overleggen. Ik heb er verder geen problemen mee, maar anderen hebben dat misschien wel. Dus altijd beter om dit even te vragen aan de persoon in kwestie. Zoals gezegd vind ik het dus niet erg, heb niks te verbergen en ben er niet vies van om bij te leren. ;) Deze is overigens wel 100% orgineel anders had ik het inderdaad wel gemeld en zou ik er ook niet zo snel een niet-goed-geld-terug garantie op geven. ;)

@Sebas en Rutger: Jullie hebben wel gelijk hoor. Dit is ongeveer de top-marktwaarde voor zo'n patch met cufftitle. Maar ik weet dat er hier mensen zijn die wachten tot het spul in het MP gedeelte afgeprijst worden voordat ze bieden of interesse tonen en als ik er nu meteen 35 EUR. voor had gevraagd(redelijk lage prijs in vergelijking met de marktwaarde) dan had ik mezelf tekort moeten doen met het afprijzen of bij evt. onderhandelingen over een lagere prijs. Het was ook maar een richtprijs he! ;)
Verder neem ik je absoluut niks kwalijk hoor Rutger. Ik kan het alleen maar waarderen dat je mensen voor het betalen van een te hoge prijs wilt behoeden(of gooi ik nu mijn eigen glazen in als ik dit zeg? :P). Excusses is dus nergens voor nodig. :)

@Edgar: Net als Sobel bedankt voor het verdedigen van mij tijdens mijn afwezigheid in dit topic! ;)
Je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat er een groot verschil is tussen iets (te) veel geld vinden voor een bepaald item of een bepaald bedrag gewoon in het algemeen (te) veel geld vinden.

@Polte: Ook jij hebt gelijk in hetgeen je zegt, als je, je oordeel geeft over de orginaliteit van een item en met name als je hier negatief over bent dan is het belangrijk hierbij een goede onderbouwing te geven zodat je niemand voor het hoofd stoot. Als je het later blijkt fout te hebben nou ja, jammer, dan heb je in ieder geval wat geleerd en als je het inderdaad blijkt goed te hebben dan heb je anderen weer wat geleerd. En zo leren we van mekaar. :D :cheer: :P
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Ja, Sinister...
Ik word alleen maar voorzichtiger wat betreft patches...
Misschien heb je m'n topic over de 101 patch al gelezen?
Ik heb nu net een fixed bale gewonnen op Ebay, en die is 152,- zonder verz. en 200,- met!!!
Even bezuinigen dus.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Lol 48 euri voor de verzending? Dat is 60 dollar! Doet die kerel er een stoeptegel bij ofzo..

779
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

779 schreef:Lol 48 euri voor de verzending? Dat is 60 dollar! Doet die kerel er een stoeptegel bij ofzo..

779
Die getallen van C Works zijn in dollars... :wink:
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

779 schreef:Lol 48 euri voor de verzending? Dat is 60 dollar! Doet die kerel er een stoeptegel bij ofzo..

779
Nee, 48 dollar aangetekende verzending...
Got to be sure.
Heeft de post ook nog eens wat te doen.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Dacht ook al, ik kon die front seam fixed bale van mij voor $21,- hier krijgen. Aangetekende verzending kost inderdaad het dubbele of zelfs meer. Hier doe ik niet aan, enkel af en toe verzekerde verzending. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie