Nederlandse krijgsgevangenen post!

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
sobel
Lid

Nederlandse krijgsgevangenen post!

Bericht door sobel »

ik ben al een erg lange tijd in bezig van een lotje van een Nederlandse Sergeant Majoor uit ww2, naast de antsichkaarten die naar hem gestuurd zijn en bonnen heb ik ook een krijgsgevangenenpostkaart!

wie zou mij hier iets meer over kunnen vertellen, en mischien de eventuele waarde?

alvast bedankt

Sobel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(P.S. ik ben niet vanplan het te verkopen, ik ken de persoon zelf en het heeft naast de historsche waarde ook persoonlijke waarde bij mij.)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Op ebay België komen dit soort kaarten (apart) regelmatig langs, meestal gaan ze denk ik voor 2-2,50EUR.

Ik heb er zelf ook een van een soldaat uit de omgeving van Antwerpen. Blijkbaar werd er weinig onderscheid gemaakt tussen Vlamingen en Walen, gezien ze Duitsland naar het Frans hebben vertaald:
Afbeelding
De man in kwestie was tijdens de Achttiendaagse Veldtocht vrachtwagenchauffeur bij het 38e linieregiment en werd na zijn krijgsgevangenschap in Stalag VIII A (Görlitz) nog verplicht tewerkgesteld in Leipzig.
Plaats reactie