Hembrug karabijn

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 54 keer
Ontvangen: 96 keer

Hembrug karabijn

Bericht door asjemenou »

Op Marktplaats wordt deze Hembrug karabijn te koop aangeboden. Zo op het eerste gezicht wel een aardig ding maar volgens mij ontbreekt er nogal wat aan deze karabijn. Zijn de eventuele ontbrekende onderdelen (wapenriem?!) nog makkelijk te verkrijgen of is het beter om deze aanbieding maar voorbij te laten gaan?

http://koopjes.marktplaats.nl/verzamele ... 46298.html
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Wapenriem en een Hembrug bajonet zijn moeilijk te vinden en als je ze vindt dan zijn het dure verzamestukken . Je moet zelf beslissen. Dat kan ik niet voor je doen.

Veel suc6 :!:
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007

Bericht door Alex »

Hembrug bajonet is niet moeilijk te vinden hoor.
Een nummer gelijke iets duurder, maar het geweer wordt toch snel verwijderd.
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Er is vandaag net een Hembrug bajonet geplaatst op marktplaats. Misschien de moeite waard?
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
asjemenou

Hembrug karabijn

Bericht door asjemenou »

Bedankt voor de reactie jongens. De advertentie van de karabijn is inmiddels verwijdert zie ik. Naar het bajonet (lange karabijnversie) ben ik niet op zoek want deze heb ik al, compleet met schede. Ik zat eens in wat boeken te spitten naar informatie over de bijbehorende Hembrug karabijn maar veel documentatie heb ik er niet over vandaar mijn geplaatste topic. Zijn gedeactiveerde Hembrug karabijnen moeilijk te vinden?
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Wat je het beste kunt doen is gewoon een advertentie op marktplaats zetten met:'Gezocht.' Heb ik ook al vaak gedaan. Levert altijd veel reacties op. Zeker de moeite waard :!:

Nelson Mandela
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Een hembrug is zeker niet 1 van de makkelijkste.
.Pompstok is niet of nauwlijks te vinden.
Zelfde geld voor de riem.
De prijzen varieéren nogal.
Heb ze al voor €1000,- zien vertrekken.
Mvg/Best regards, Sipke
asjemenou

Hembrug karabijn

Bericht door asjemenou »

Zo'n vermoeden had ik dus al. Ik vond het bod van 100 Euro voor de gedeactiveerde Hembrug nogal verdacht laag. Op 2dehands.nl staat deze te koop. Let wel, deze is niet gedeactiveerd. http://kunstantiek.2dehands.nl/markt/an ... r1-nm.html . Ik was nieuwsgierig naar wat zo'n ding kon opleveren. Ik ben niet echt op zoek naar zo'n karabijn.
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Je hebt ze ook goedkoper hoor. Ligt aan model. Zijn zoveel soorten modellen hembrug.
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Jup, laatst heb ik er een gezien voor E325,- Neem er de tijd voor, misschien kom je wat moois tegen.
Zo'n vermoeden had ik dus al. Ik vond het bod van 100 Euro voor de gedeactiveerde Hembrug nogal verdacht laag. Op 2dehands.nl staat deze te koop. Let wel, deze is niet gedeactiveerd. http://kunstantiek.2dehands.nl/markt/an ... r1-nm.html . Ik was nieuwsgierig naar wat zo'n ding kon opleveren. Ik ben niet echt op zoek naar zo'n karabijn.
Een laag bod maakt niks uit. Heel vaak wordt er met dit soort dingen ook via de mail geboden.

Nelson Mandela
Aart
Lid

Membrug m95

Bericht door Aart »

Ik heb vorige week een nette Hembrug m95 (de lange dus) uit 1916 kunnen aanschaffen voor 650 euro. Hij heeft een sleuf in de kolf (aanpassing voor de Wehrmacht) en ziet er verder gebruikt maar netjes uit. De pompstok ontbreekt. Ben heel tevreden met deze aankoop. Nu nog de bijbehorende bajonet. Ik heb al een bajonet voor de karabijn Model 1 (dolkmodel, 2-sijdend) dus nu ga ik de bijbehorende karabijn zoeken.

Er staat nu een m95 op 2dehands voor 975 euro (incl. dichtlassen)[/b]
Ik verzamel hoofdzakelijk geweren, bajonetten en helmen van voor 1945.

Ben op zoek naar een nette Nederlandse m34 mariniershelm (met opgesoldeerd anker); wie heeft er één te koop ?
rood
Lid

Bericht door rood »

Ik heb er ooit eens 1 aangeschaft voor 45 euro (de kolf was wel aangetast door outworm) :oops: :oops: :oops:
Jonhy Frost
Lid

Bericht door Jonhy Frost »

Dikke mazzel!! :)
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Beste Aart, zou u foto's kunnen plaatsen van uw Hembrug? Dit is het bewijs dat ze zijn overgenomen door de Duitsers, nu nog zien uit te vinden waar ze ingezet zijn ;)
@Asjemenou: die riem dat lukt wel, ik heb er al enkele malen 1 gezien, voor een prijs van rond de €100.
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

gamer0004 schreef:Beste Aart, zou u foto's kunnen plaatsen van uw Hembrug? Dit is het bewijs dat ze zijn overgenomen door de Duitsers, nu nog zien uit te vinden waar ze ingezet zijn ;)
@Asjemenou: die riem dat lukt wel, ik heb er al enkele malen 1 gezien, voor een prijs van rond de €100.
Dat was al langer bekend dat ze als Beutewaffen werden gebruikt hoor. :wink: Heb er zelfs hulzen van gevonden met de metaaldetector in gebied waar ze zowel Franse en Nederlandse buitgemaakte wapens gebruikten.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie