Hoe herken ik medailles?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Sgt. Gallée
Lid

Hoe herken ik medailles?

Bericht door Sgt. Gallée »

Hoe weet ik nou of medailles (geallieerd) nou echt zijn of niet?
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Welke periode?
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Sgt. Gallée
Lid

Tweede Wereldoorlog :)
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Sgt. Gallée schreef:Tweede Wereldoorlog :)
Dat is nog erg ruim geformuleerd, kan je misschien wat specifieker zijn?
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 47 keer
Ontvangen: 90 keer

Re: Hoe herken ik medailles?

Bericht door asjemenou »

Sgt. Gallée schreef:Hoe weet ik nou of medailles (geallieerd) nou echt zijn of niet?
Het beste wat je kunt doen is een goed boek over medailles aanschaffen. Dit kan je menige teleurstelling voorkomen. Zo'n boek is de basis voor een eventueel op te bouwen verzameling medailles, onderscheidingen etc. Een voorbeeld, de meeste Britse veldtochtsterren zijn over het algemeen redelijk makkelijk te vinden. De uitzondering van deze veldtochtsterren is "The air crew europe star" (voor WOII luchtmachtpersoneel), deze is moeilijker te vinden dus daarvan bestaan nog wel wat kopieën. En hoe herken je dan een kopie van een orignele?!
Het mooiste zijn uiteraard de groepen, eventueel voorzien van bijbehorende documenten. Deze hebben dan ook meer waarde dan een partij losse medailles.
Een goed boek is dus echt aan te raden.
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

Een aan te raden boek m.b.t. de Amerikaanse onderscheidingen is;

The Call Of Duty
Military Awards & Decorations of the United States of America
(NEW EXPANDED EDITION)

Ltc. John E. Strandberg & Roger James Bender

This monumental work, which has been long out-of-print, spans over two centuries and illustrates in striking color the evolution of U.S. military decorations from 1782 to the Global War on Terrorism Service Medal in 2003. In this comprehensive reference, not only are the obverse, reverse, and appropriate rim markings illustrated in full color, it also states eligibility for the award and gives historical background. An added treat are dozens of period photos of the decorations being worn.
This new expanded edition is a result of continued years of research and upgrading of photographs, and has 176 more pages than the first edition. The authors have also been able to expand the coverage of known rim number styles and number ranges for Army, Navy, and Marine Corps campaign medals. With modern digital technology, all medals and ribbons have been color-corrected to give you the most accurate and detailed images. Although the first edition was highly praised, this new edition is without a doubt the best book ever done on the subject! Although there are an additional 176 pages of color, the publisher is holding to the price of the first edition printed a decade ago.

Afbeelding

560 pages / 1,293 photos (most in color) / deluxe binding
Price: $69.95

Te bestellen op; http://www.bender-publishing.com/
Sgt. Gallée
Lid

bedankt voor al jullie tips? maar asjemenou een groep kopen (ik weet dat jij zeven medailles +documenten van dezelfde persoon hebt 8)) met documenten van de zelfde persoon is echt heel moeilijk Door de jaren heen is het verspreid :lol:
asjemenou
Gegeven: 47 keer
Ontvangen: 90 keer

Groep medailles

Bericht door asjemenou »

Sgt. Gallée schreef:bedankt voor al jullie tips? maar asjemenou een groep kopen (ik weet dat jij zeven medailles +documenten van dezelfde persoon hebt 8)) met documenten van de zelfde persoon is echt heel moeilijk Door de jaren heen is het verspreid :lol:
Afbeelding

Helaas worden groepen medailles voor verschillende redenen nogal eens uit elkaar gehaald. Zelf vind ik dit eeuwig zonde maar ja, niet iedereen denkt zo. De groep van 7 Sovjet medailles + documenten uit mijn verzameling welke jij bedoelt behoren echt bij elkaar. Het wordt inderdaad moeilijker om zulke complete groepen te vinden. Dit geldt overigens ook voor groepen medailles van overige landen.
De naam van de drager van bovenstaande groep Sovjet medailles komt voor in de Russische archieven voor veteranen. De combinatie van medailles en de bijbehorende documenten tonen aan dat er niet gerommeld is met deze groep. Ook ben ik iets meer over de man zelf te weten gekomen. Zo weet ik dat de brave man vorig jaar nog in leven was! Momenteel ben ik aan het onderzoeken of dat de man destijds nog meer onderscheidingen heeft gekregen.
Plaats reactie