onbekende onderscheiding
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
onbekende onderscheiding
Een dame op het werk had vandaag een lijst met vier onderscheidingen meegenomen die haar vader kreeg voor verzetswerk tijdens de oorlog. Drie ervan ken ik. Deze echter niet. Belgisch ?
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Peter M
- Lid
Re: onbekende onderscheiding
Als hij Belgisch is, is hij in ieder geval niet officieel. Iemand met veel kennis over dat soort medailles kan je bereiken via loek.janssens@skynet.be . (zie http://users.skynet.be/belgian.medals/index.html)Roel R. schreef:http://i13.photobucket.com/albums/a267/ ... _00681.jpg
Een dame op het werk had vandaag een lijst met vier onderscheidingen meegenomen die haar vader kreeg voor verzetswerk tijdens de oorlog. Drie ervan ken ik. Deze echter niet. Belgisch ?
Mij lijkt het in ieder geval te gaan over iets met hulp aan krijgsgevangenen (getuige de 'KG' op 's mans rug), de rijzende zon doet mij oosters aan.
-
- Lid
Re: onbekende onderscheiding
dat kan goed! mijn oma heeft veel franse krijgsgevangene over de grans gebracht en helpen onderduiken enzoo, en ik zal over morgen ofzoo eens gaan kijke wat erachterop staat [/quote]Peter Moelans schreef:Mij lijkt het in ieder geval te gaan over iets met hulp aan krijgsgevangenen (getuige de 'KG' op 's mans rug.
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
vraag maar eens of die Leneke Moors of Pie * kent?Roel R. schreef:Deze man heeft Belgische en Franse krijgsgevangenen geholpen. Alsmede Britse piloten en jode. Dwayne, hoe heet je oma? Het is goed mogelijk dat ze in de zelfde piloten hulp lijn zat als deze man aangezien het in Limburg is.
en mijn oma heeft ook engelse piloten en joden geholpen
edit Proos (3-9-2013) - op verzoek achternaam uitgewist.
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Hi Dwayne. De beste man leeft helaas niet meer. Maar zijn naam komt meerdere keren voor in het boek over het verzet in Limburg.
Zou je je oma eens kunnen bellen en kunnen vragen wat voor medaillle het is en wat er op de achterkant staat?
Ik moet dit eigenlijk snel weten omdat ik de dochter heb beloofd informatie te zoeken over de medailles.
Zou je je oma eens kunnen bellen en kunnen vragen wat voor medaillle het is en wat er op de achterkant staat?
Ik moet dit eigenlijk snel weten omdat ik de dochter heb beloofd informatie te zoeken over de medailles.
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer: