101st Airborne Patch

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik ben geen boek met betrekking tot US Army Patches :)

er staat er nog wel een op mijn verlanglijst :)

nu vast de vraag van jou, hoe kan je dan oordelen over deze patch?

algoed dan beantwoord ik die vraag maar direct:

1. op de afbeelding van koen is het gewoon een kwestie van vergelijken, en dan is toch duidelijk! tezien dat het om de meest rechtse gaat... zie ook de omcirkelde dinge.

2. het is geen greenback, dat houd dus al in dat het een na oorlogse kan zijn, + punt 1 kom ik tot de conclussie dat ik 80% zeker weet dat dit geen oorlogse is.

3. kijk eens heeeel goed naar de balken op het witte gedeelte, jeweetwel hoe het is genaaid, vergelijk dat eens met de middelste en met de meest rechtse... tadaa, weer een overeenkomst. daarnaast gebruik ik internet als informatiebron en andere fora.

ik heb trouwens wel de GI guide, dit zie ik niet als DÉ informatie bron voor patches, maar ik blijf bij mijn standpunt, ik denk voor 80% zeker te weten dat dit geen oorlogse is.


(P.S. ''Ik betaalde voor deze 30,-, maar hij was niet echt van een man die er zo veel van wist.''

mischien wist die man heel goed dat het geen origineel was, maar doet net of hij er geen verstand van heeft... verkopers kunnen rare dingen doen)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
carl1944
Lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 jul 2005, 15:20
Contacteer:

Bericht door carl1944 »

johan willaert schreef:De enige Scribble Eye patch die mogelijks WO2 zijn, zijn die met een attached tab....

Johan
Afbeelding

Hier zo'n oorlogse type 10 met een attached tab...

Mvg
Carl
"106: the hungry and the sick"
IN PRODUCTION<<<VISIT>>>
http://www.goldenlionsthemovie.be.tt
Plaats reactie