Ja ga maar van 200 euro uit.
Over Britse en Canadese Battle Dresses...
- Jonhy Frost
- Lid
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Jonhy Frost
- Lid
Dat zal hij doen.....
Laatst gewijzigd door Jonhy Frost op 16 jun 2006, 14:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
- Loek D.
- Lid
Here it is mate! King's own Scottish Borders met een Hotchkiss :Nico Roelofs schreef:Kun je foto plaatsen?Loek D. schreef:Ik heb een foto van de Britse (3e divisie? Zwart met rood embleem?) in Caen waar ze MkII en MKIII helmen door elkaar dragen, terwijl ze toch dezelfde schouderpatch hebben
Sorry dat ik hem een beetje fout heb ingescant, maar de rechte heeft ook zo'n patch op zijn schouder.
- Jonhy Frost
- Lid
Kun je aan de buitenkant van de webbing zie dat ze canadees is, of zie je dat eigelijk alleen aan de datering(ik dacht altijd dat die wat geler was)Nico Roelofs schreef:Het kwam wel voor dat Canadezen met ook wel Britse webbing liepen. Maar ik denk niet dat dit veel gebeurde. Een Canadese soldaat die vanuit Canada naar Engeland werd gebracht om later ten strijde te trekken in Europa zal natuurlijk zijn eigen webbing set mee nemen. Dat is natuurlijk geheel Canadees, want dat is door hun eigen magazijnen verstrekt.Haplo schreef:De Canadezen droegen inderdaad Canadeze en britse webbing doorelkaar.Loek D. schreef: Weet iemand trouwens of de Canadezen ook Britse Equipment/helmen droegen, want ik heb begrepen dat Canadese (C/|\) webbing zéér moeilijk is geworden.
Dit was zeer zeker geen uitzondering.
Voor helmen zal precies het zelfde gelden.
Hoewel na D-Day de Canadezen voornamelijk met de MKIII liepen.
Maar ze liepen dus ook gewoon met de MKII.
En Canadeze webbing word inderdaad wat schaarser.
Dit zelfde geldt voor de Britse soldaat die op zijn beurt zijn uitrusting kreeg van de magazijnen in Engeland.
Dus ik verwacht niet dat veel webbing door elkaar is gedragen. Natuurlijk kwam dit wel voor wanneer er iets kapot was dat vervangen moest worden en dan gebruikte je ook het eerste de beste wat voor handen was. Of wanneer je spul kwijt was, kreeg je ook spul wat voor handen was.
Dit zelfde is natuurlijk ook zo bij de helmen.
Let wel op dat je niet iedere soldaat met een MK II of Mk III helm kan uitrusten. Er waren namelijk eenheden die alleen met de Mk III helm liepen of alleen met de Mk II. Er werden binnen een eenheid geen MK II en MK III helmen door elkaar gedragen. Je wilt als commandant van een eenheid natuurlijk niet hebben dat je soldaten met een verschillende helm loopt. Moet er allemaal strak uitzien.
Neem bijvoorbeeld de Canadese Queen's Own Rifles die hebben met een Mk III helm gelopen wanneer zij in Normandië aan land kwamen.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
- Jonhy Frost
- Lid
Stukje van deze site af.
http://www.btinternet.com/~james.mckay/na003.htm
http://www.btinternet.com/~james.mckay/na003.htm
Cameron Highlanders of Ottawa (MG)
Originally formed as the 43rd Ottawa and Carleton Battalion of Rifles in 1881. In 1902, they were renamed the Duke of Cornwall's Own Rifles and converted to Highland in 1922 as the Ottawa Highlanders. In 1933, the present name was adopted. They were amalgamated with the 4th Canadian Machine Gun Battalion in 1936. This regiment claims the Honour for South Africa and they raised two overseas battalions who won 17 Battle Honours in France during the Great War. The Cameron was converted to machine gun in the 1954 reorganisation and given the honorific of Queens Own ? They converted to motor in the 1954 reorganisation.
Mvg/Best regards, Sipke
- Jonhy Frost
- Lid