Vondt hem afgelopen weekend op een rommelmarktje hier in de buurt, was een man die hem te koop aanbood. Hij had hem opgegraven op de Baraque Friture (België) bij een boer die hij kende en die wist dat er waarschijnlijk materiaal lag op zijn grond. (hij had bewijs want ie had er foto's van) Ze gingen er een nieuwe stal opzetten en dus is ie daar gevonden. Kan misschien kloppen want nadat ik ermee thuis kwam heb ik er nog wat aarde en zandgrond mogen van tussen peuteren met een borstelke.
Ik weet niet wat type het is, denk US Garand, ik heb zelf een Garand van '43 (jaja zelfde jaartal

De meeste bajonetten voor de Garand hebben een ronde bevestiging die over de loop geschoven wordt, deze niet.. Is dit normaal? Bestonden er verscheidene types? Ook zit er een clip bij die waarschijnlijk aan de gordel kon bevestigd worden en men zo de bajonet makkelijk kon afhaken.
Veel vragen idd, maar mijn verzamelgebied is voornamelijk Duits, dus bij deze mijn vraag aan de kenners van het US-materiaal. En wat is de richtprijs op beurzen voor dit type?
Stempel lemmet :
PAL
U (teken) S
1943