Rommelmarktvondst - bajonet US 1943

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Stravers schreef:
thrill me schreef:Wat is het verschil tussen mijn bajonet en deze voor de Garand?
Waarom 2 modellen?? Ze zijn allebei van 1943.
Als ik me niet vergis komt de 1e het meeste voor niet?
Het verschil zie je zelf toch ook wel niet? Er waren geen 2 modellen, het gaat hier beide om een ingekorte M1905 bayonet, echter die van jou is wat ik denk door een individu aangepast aan zijn wensen.
Ja het verschil dat zag ik wel, maar ik bedoel, ik had beetje rondgekeken op het net en nergens vond ik er eentje zoals de mijne? Allemaal bajo's met zo'n oogje. Ivm de aanpassing kan je misschien wel gelijk hebben, bovenaan is het niet evenwijdig, het zal verwijdert zijn om aan de soldaat z'n behoeften te voldoen.
Laatst gewijzigd door thrill me op 01 jun 2006, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

779 schreef:Waarom smaakt salami bij de supermarkt anders al bij de slager? :P :P

779
Omdat ie bij de slager vers gesneden wordt tegenover de voorverpakte in de supermarkt.. :cheer:
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja, lol. Bedoelde eigenlijk dat het mogelijk een verschil is tussen twee verschillende makers. :P

779
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

779 schreef:Ja, lol. Bedoelde eigenlijk dat het mogelijk een verschil is tussen twee verschillende makers. :P

779
Mja, misschien wel. Nochtans is die ene ook PAL gestempeld en wel normaal, maar zoals al geopperd, zal de bajo aangepast zijn door de vroegere eigenaar. Je ziet dat het stukje metaal bovenaan niet 100% recht loopt.
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Het oog van jou bayo zal er wel afgeslepen zijn..

Het is gewoon een orginele WO2 bayo in iets mindere staat, maar leuk om te hebben.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Plaats reactie