Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ben ook nog op zoek naar, wat doen de prijzen ongeveer?
waar moet je op letten om niet zo'n noorse variant in de maag gesplitst te krijgen (prijs hiervan ook welkom)
Dirty harrY schreef:Ben ook nog op zoek naar, wat doen de prijzen ongeveer?
waar moet je op letten om niet zo'n noorse variant in de maag gesplitst te krijgen (prijs hiervan ook welkom)
Elke US WWII verzamelaar heeft het boek: The GI Collectors Guide. Daar staat de M43 keurig in afgebeeld.
op westland zien ze er naar mijn mening goed uit...
al is die van 125, volgens mij na oorlogs... en de prijzen zijn erg hoog vind ik vooral omdat ze bijna alles niet gedateerd zijn
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Dirty harrY schreef:Ben ook nog op zoek naar, wat doen de prijzen ongeveer?
Gewoon een jas kopen met een QM label(leesbaar), dan weet je zeker dat je goed zit.
Afgelopen avond had ik even wat tijd om foto's van mijn M43 field jacket te maken. Zoals al reeds eerder verteld, ik heb deze M43 jas zo'n 20 jaar geleden tezamen met een M42 reenforced trouser gekocht bij de welbekende QM store in Oude Pekela. De jas heeft wat lichte gebruikssporen maar is verder in een zeer goede staat. Ik heb ooit het plan gehad om er een paar rangchevrons op te naaien maar heb hier toch maar van afgezien. Ik vind 'm zo ook wel mooi. Mijn excuses dat ik de jas niet eerst even gestreken heb voor de foto...
sobel schreef:prachtig jasje! zeker als alles er origineel opzit, en de broek bij het jasje hoort!
De US identificatievlag en het 101st AB division embleem behoren origineel op de jas. Er is niet mee gerommeld en dat wil ik eigenlijk ook zo houden. Daarom heb ik er ook vanaf gezien om er rangchevrons op te naaien. Ik heb de jas en de broek destijds als set gekocht. Wat natuurlijk niet de garantie geeft dat de jas en de broek door één en dezelfde persoon is gedragen. Maar dit geldt eigenlijk ook voor de bijbehorende uitrusting.
Haplo schreef:Ziet er uit als nieuw.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Of was dat al zo?
Zonder meer een pracht jas.
Geloof mij of niet maar 20 jaar geleden kon je dergelijke jassen nog in deze kwaliteit (bijna mint, heeft wat lichte gebruikssporen) kopen. Komt bij dat ik er heel zuinig op ben. Dat betekent dat ik de jas ook zoveel mogelijk weghoudt van zon (UV) licht.