U.S. Airborne verzamelen.

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Jonhy Frost schreef:Loek, nu doe je het al weer fout: 327 GIR bedoelje... :wink:
Nee hoor, hij doet het wel goed...

325th = 82nd
327th = 101st
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Onzin topic weer....

Ik ben nu een jaar bezig met een paratrooper op een pop. Compleet onzin om telkens te zeggen dat het toch niet lukt. Ben een jaar bezig en na de zomervakantie is hij helemaal compleet op de helm na. Jullie gasten willen gewoon alles voor jullie zelf houden, heb ik telkens het idee.

En WTF Daan is ook net bezig om een 101st AB van Eindhoven uit te beelden, hij heeft ook al een M42 Jacket. WAT ZEIKEN JULLIE ETTERS TOCH 24/7.

779
Laatst gewijzigd door 779 op 15 jun 2006, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Michiel M. schreef:
Jonhy Frost schreef:Loek, nu doe je het al weer fout: 327 GIR bedoelje... :wink:
Nee hoor, hij doet het wel goed...

325th = 82nd
327th = 101st
Ja echt, nou excuseer me dan...
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Laat de mensen gewoon lekker verzamelen wat ze willen verzamelen, en bemoei je er niet mee. Klaar.

Van mij mag dit topic wel dicht, we schietern er toch niet veel mee op. Behalve het gebruikelijke 'AB-gezever'..

:nocheer:
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Hoezo gezever? Zitten hier een paar fags die denken dat ze Allah zijn..

779
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Bob,

dit is echt niet persoonlijk naar jou bedoelt, en ik heb in eerdere post al vrij duidelijk uitgelegd wat ik precies bedoel... mensen die net de verzamelwereld binnen komen wandelen wil ik enkel geen illusies laten voorschetsen...


en zoals jij daan en michiel (en nog vele anderen waarschijnlijk..) hebben een doel voor ogen... zijn al ervaren verzamelaars, en hebben de kennis, referentie materiallen... dit topic is dus niet naar jullie gericht...
enkel om de ''onervaren'' verzamelaars te ''behoeden''...

toch succes met de verzameling!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

779 schreef:Hoezo gezever? Zitten hier een paar fags die denken dat ze Allah zijn..

779
779, ik bedoel dat we hier weer uitdraaien op zo'n typisch AB topic..

We hebben er al zat versleten op het forum, beetje onnodig om er nog een te verneuken
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik acht mijzelf ook als een onervaren verzamelaar. Zit pas 1,5 jaar in het vak ofzo. Als je iets ECHT wilt, lukt het altijd. Ookal kost het me 10 jaar, die paratrooper komt er!

779
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik wil trouwens ook zeeer zeker niet zeggen dat ik dé alleswetende verzamelaar ben.. sterker nog .. ik weer bar weinig van airborne in het geheel... en ik wil me daarom ook zeker niet vergelijken met de veel ervaren verzamelaars onder ons... ik wil enkel beginnende verzamelaars niet in illussies laten... iets wat ik zelf ook heb ondervonden... en ja ik ben begonnen als BoB fan figuur..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Goed met bob hoef ik dus niet meer te discussieren. Als hij denkt meteen te moeten gaan schelden als mensen normaal hun mening verkondigen en daarmee anderen proberen te helpen dan is hij mijn commentaar niet waard. Ik zal er dus ook verder niet eens op in gaan... :h
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Re: U.S. Airborne verzamelen.

Bericht door Polte »

sobel schreef:
als antwoord valt alleen maar te zeggen dat dat in deze tijd haast niet te doen is danwel onmogelijk.
Johan heeft het al wel eens gezegt, in deze internet periode is het nog nooit makkelijker geweest om aan spullen te komen.

Wel blijft AB een moeilijk onderwerp, met hoge prijzen. Het valt mij ook op dat voornamelijk de nog jongere en beginnende verzamelaar meteen met AB wil beginnen. Hoeveel topics ik al wel niet voorbij heb zien komen met 101st AB items gezocht, Easy C. items gezocht etc.

Maar dit neemt niet weg dat er natuurlijk ook verzamelaars zijn die er echt voor gaan.

Het is zeker niet onmogelijk.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Je hebt genoeg jongens van 13,14 ofzo die denken dat wel ''ff'' neer te zetten.

Waar maak je je druk om? Als ze de prijzen zien zullen de eendagsvliegen vanzelf afhaken.

Als je het Echt wilt komt het er toch wel, of het nou 10.000 euro kost of 50.000 of het nou 20 jaar duurt of 40.

Laat iedereen zelf zijn keuze maken en beslissen voor zichzelf.
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik geef je daar zeer zeker gelijk in dean-, het was mischien ook onnodig hier een topic over te starten, want het zal toch niet helpen, nogmaals mijn exuses als ik de echte airborne verzamelaars heb gekwetst.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

sobel schreef:ik geef je daar zeer zeker gelijk in dean-, het was mischien ook onnodig hier een topic over te starten, want het zal toch niet helpen, nogmaals mijn exuses als ik de echte airborne verzamelaars heb gekwetst.
Mooi dat je het inziet ;) !!!

Case closed :lol:
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Dean- schreef:Mooi dat je het inziet ;) !!!

Case closed :lol:
Jammer dat de "echte" en serieuze AB verzamelaars niet hebben ingezien dat dit topic niet voor hun bedoeld was... :|

Tuurlijk kan het als je echt serieus geinteresseerd bent, dat is logisch. Alleen hebben veel beginnende AB-verzamelaars niet door waar ze aan beginnen en/of die zijn niet serieus genoeg geinteresseerd. Voor DIE mensen was dit topic bedoeld... maargoed.... :frownno:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie