U.S. Airborne verzamelen.

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Naar mijn mening zien ze vanzelf wel in of de hobby wat voor ze is ;)

Zo heb ik met sporten er ook lang over gedaan om de goede sport te vinden. Zoals topic begon kwam het op mij over als een ''AB-bash topic''
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
nixon
Lid

Bericht door nixon »

ik zou het nooit gaan verzamelen ook omdat er zo veel in woord opgelicht. en omdat je voor dat geld veel leukeren dingen kan kopen.
Stand up ! Hook up ! Screaming Eagles, go
Mr Mojo Risin
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Daar heb je gelijk in Nixon.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
dennisb
Lid

Bericht door dennisb »

hm,,

Stel nou dat er wel zeer fanatieke jongeren zijn die een AB soldaat neer willen zetten, geen ééndagsvliegen maar echt serieuze jongeren, ik vindt dat je ze dan met dit topic afschrikt en dat ze gaan denken van "hm, de reacties zijn niet echt leuk dus laat ik het dan toch maar niet doen."

Mijn mening.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

op pagina 2 komt hopelijk duidelijk genoeg naar voren dat dat niet zo is.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Nixon: In elke verzameltak wordt opgelicht.. óók in die van de gewone infantery..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

dennisb schreef:ik vindt dat je ze dan met dit topic afschrikt en dat ze gaan denken van "hm, de reacties zijn niet echt leuk dus laat ik het dan toch maar niet doen."
Als ze echt serieus zijn trekken ze zich niks van andermans (negatieve) opmerkingen aan, je verzameld tenslotte voor jezelf!
sobel
Lid

Bericht door sobel »

ik wil zelf nog eenmaal vertellen dat ik niets tegen airborne verzamelaars heb, integendeel, ik heb respect voor iedere serieuse verzamelaar, het is dus ook niet de bedoeling om die verzamelaars af te kraken.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Airborne spreek nu eenmaal tot de verbeelding, en is altijd wel populair geweest. Helaas weten de handelaars dat ook, en merk je dat aan de prijzen van AB uniformen... Niks mis mee als je het verzameld, alleen is dat voor weinigen weggelegd daar het helaas erg duur is. Voor de AB verzamelaars onder ons: keep it up en plaats vooral veel foto's! Kunnen wij er ook van meegenieten! :)
Daar is 'ie weer!
Mr Mojo Risin
Lid

Ik vind dat de militariamarkt toch wat verziekt is door het succes van Band of Brothers enzo, BOB is een fantastische serie en ik bekijk ze elke keer opnieuw met evenveel plezier maar het heeft toch wat tot de hoge prijzen bijgedragen.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
johan willaert
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

De enigen die de prijzen de hoogte injagen zijn wij, de verzamelaars.....

Als er geen kat 12.000 Euro zou geven voor een Re-Inforced M42 Jump Suit, zouden zo'n prijzen niet gevraagd en gekregen worden :!:
29th Let's Go!!!!!
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

paratrooper schreef:Ik vind dat de militariamarkt toch wat verziekt is door het succes van Band of Brothers enzo, BOB is een fantastische serie en ik bekijk ze elke keer opnieuw met evenveel plezier maar het heeft toch wat tot de hoge prijzen bijgedragen.
Verziekt vind ik een beetje een groot woord...

Het is nou toevallig dat er een 10-delige serie over Airborne is uitgegeven.. Als het over een USMC divisie ging zou er een hele hype rond die divisie zijn...Dan zouden we het nou niet over Airborne verzamelen hebben maar over USMC..

Zoals ik al eerder gezegd heb, de eendagvliegen vallen vanzelf wel af...Zodat de echte airborne verzamelaars overblijven.. Het is duur, maar het mooi spul!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

binnenkort de film The falgs of our fathers, dan krijg je waarschijnlijk weer een ''hype'' en ik vind het zelf totaal niet erg dat er mensen worden aangespoord te verzamelen door series, mij zelf ook overkomen, de blijvers blijven toch wel zoals michiel zegt
Mr Mojo Risin
Lid

BOB heeft me er toe aangezet om amerikaans te verzamelen maar bij verzamelen zelf ben ik gekomen door m'n leraar geschiedenis in het 1ste jaar secundair.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Ook 506th PIR, 101st AB Div, E-Company verzamelaar?
Plaats reactie