U.S. Airborne verzamelen.
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 8 keer
Nee Bob, veel te duur, ik lees wel veel over de airborne want dit onderdeel van het leger boeit me maar ik wil US Infantry verzamelen. Ik vind eerlijk gezegd een m41 jacket het mooiste uniformjasje dat het amerikaanse leger had en zoals al veel gezegd E-Company, 506th PIR, 101st AB Div heeft de oorlog niet alleen gewonnen in het Hurtgenwald bijvoorbeeld hebben ze evengrote zoniet grotere offers gebracht dan in het Ardennenoffensief. Ik vind dat infanterie belangrijker is dan airborne, ik denk dat het misschien ook gekunt zou hebben zonder airborne, dan was het misschien wel stukken moeilijker geweest.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
- sobel
- Lid
inderdaad:
onder de geallieerden: 57.000 slachtoffers (doden, gewonden, vermisten)
70.000 ziek, bevriezingen, oververmoeidheid
onder de AS-landen
50.000 slachtoffers (geschat)
72.000 krijgsgevangenen genomen.
onder de geallieerden: 57.000 slachtoffers (doden, gewonden, vermisten)
70.000 ziek, bevriezingen, oververmoeidheid
onder de AS-landen
50.000 slachtoffers (geschat)
72.000 krijgsgevangenen genomen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
- Mr Mojo Risin
- Lid
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 47 keer
- Ontvangen: 90 keer
US airborne verzamelen
Leuke discussie mensen maar het beste is om toch naar jezelf te luisteren en te verzamelen wat je zelf interessant vind. Als je voor US WOII Airborne militaria verzamelen kiest dan kies je inderdaad voor een populair verzamelgebied. En wat populair is... is prijzig.
En waar de vraag groter naar is dan het aanbod daarvan heb je grote kans dat je geconfronteerd wordt met replica's, vervalsingen enz. Zeker de laatste jaren. Koopjes kunnen altijd nog wel worden gedaan maar ga er maar vanuit dat als iemand iets origneels (US Airborne bijv.)verkoopt dat ie in de meeste gevallen toch ook wel weet of wat hij verkoopt. Tenslotte is het Internet een machtig medium geworden om zoiets op te zoeken en dat weet langzamerhand iedereen wel.
Een origineel US WOII Airborne uniform aanschaffen zal best nog wel lukken alleen aanvaard de prijs (zie topic Johan)!
En waar de vraag groter naar is dan het aanbod daarvan heb je grote kans dat je geconfronteerd wordt met replica's, vervalsingen enz. Zeker de laatste jaren. Koopjes kunnen altijd nog wel worden gedaan maar ga er maar vanuit dat als iemand iets origneels (US Airborne bijv.)verkoopt dat ie in de meeste gevallen toch ook wel weet of wat hij verkoopt. Tenslotte is het Internet een machtig medium geworden om zoiets op te zoeken en dat weet langzamerhand iedereen wel.
Een origineel US WOII Airborne uniform aanschaffen zal best nog wel lukken alleen aanvaard de prijs (zie topic Johan)!
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
- willysproject
- Lid
Het is toch niet onmogelijk om tegenwoordig 101st Abn te verzamelen?
Het is toch niet omdat je 101st Abn verzamelt, dat je per se een reinforced M42 uniform moet bezitten of een complete pop moet hebben??? Of is dat een noodzakelijke verreiste?
Iemand die er naar streeft om zo veel mogelijk verschillende "Bando-types" 101st Abn patches te verzamelen, verzamelt toch ook 101st Abn??? Of telt dat niet volgens de poppen-freaks??? Iemand die een display case met 8 verschillende types vogels bezit is naar mijn mening beter op weg dan dan de gemiddelde knoeier die een bek*kte pop neerpoot met fake jump boots, een bijeengenaaide M42 jas en een gewone Inf M1 helmet...
Indien deze benadering voor sommigen ongewoon overkomt, dan komt dat omdat Amerikaanse militaria ongetwijfeld nog veel te goedkoop is...
Gerd V

Het is toch niet omdat je 101st Abn verzamelt, dat je per se een reinforced M42 uniform moet bezitten of een complete pop moet hebben??? Of is dat een noodzakelijke verreiste?
Iemand die er naar streeft om zo veel mogelijk verschillende "Bando-types" 101st Abn patches te verzamelen, verzamelt toch ook 101st Abn??? Of telt dat niet volgens de poppen-freaks??? Iemand die een display case met 8 verschillende types vogels bezit is naar mijn mening beter op weg dan dan de gemiddelde knoeier die een bek*kte pop neerpoot met fake jump boots, een bijeengenaaide M42 jas en een gewone Inf M1 helmet...
Indien deze benadering voor sommigen ongewoon overkomt, dan komt dat omdat Amerikaanse militaria ongetwijfeld nog veel te goedkoop is...

Gerd V
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
Nee...dennisb schreef:zegt dat wat dan ?Michiel M. schreef:Paratrooper, als je infantery veel mooier en beter vind.. waarom is je nick dan paratrooper!?
dus als ik bijv. glider een mooie nick vindt dan moet ik meteen alles met gliders verzamelen ?
Maar het lijkt me toch wel, dat je een nick kiest die een beetje bij je (verzamelgebied) past..
Maakt verder ook niet uit..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
We will remember them.
- Mr Mojo Risin
- Lid
-
- Lid
- Ontvangen: 2 keer