U.S. Airborne verzamelen.

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Mr Mojo Risin
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Nee Bob, veel te duur, ik lees wel veel over de airborne want dit onderdeel van het leger boeit me maar ik wil US Infantry verzamelen. Ik vind eerlijk gezegd een m41 jacket het mooiste uniformjasje dat het amerikaanse leger had en zoals al veel gezegd E-Company, 506th PIR, 101st AB Div heeft de oorlog niet alleen gewonnen in het Hurtgenwald bijvoorbeeld hebben ze evengrote zoniet grotere offers gebracht dan in het Ardennenoffensief. Ik vind dat infanterie belangrijker is dan airborne, ik denk dat het misschien ook gekunt zou hebben zonder airborne, dan was het misschien wel stukken moeilijker geweest.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Polte
Lid

Bericht door Polte »

De slag om Hürtgenwald heeft de meeste US slachtoffers gebracht dan alle andere veldslagen in de ETO.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
sobel
Lid

Bericht door sobel »

inderdaad:

onder de geallieerden: 57.000 slachtoffers (doden, gewonden, vermisten)

70.000 ziek, bevriezingen, oververmoeidheid

onder de AS-landen

50.000 slachtoffers (geschat)
72.000 krijgsgevangenen genomen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Mr Mojo Risin
Lid

Dat bedoel ik, mensen herinneren zich het Ardennenoffensief maar het Hurtgenwald wordt vergeten hoewel daar meer slachtoffers zijn gevallen.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 47 keer
Ontvangen: 90 keer

US airborne verzamelen

Bericht door asjemenou »

Leuke discussie mensen maar het beste is om toch naar jezelf te luisteren en te verzamelen wat je zelf interessant vind. Als je voor US WOII Airborne militaria verzamelen kiest dan kies je inderdaad voor een populair verzamelgebied. En wat populair is... is prijzig.
En waar de vraag groter naar is dan het aanbod daarvan heb je grote kans dat je geconfronteerd wordt met replica's, vervalsingen enz. Zeker de laatste jaren. Koopjes kunnen altijd nog wel worden gedaan maar ga er maar vanuit dat als iemand iets origneels (US Airborne bijv.)verkoopt dat ie in de meeste gevallen toch ook wel weet of wat hij verkoopt. Tenslotte is het Internet een machtig medium geworden om zoiets op te zoeken en dat weet langzamerhand iedereen wel.
Een origineel US WOII Airborne uniform aanschaffen zal best nog wel lukken alleen aanvaard de prijs (zie topic Johan)!
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Paratrooper, als je infantery veel mooier en beter vind.. waarom is je nick dan paratrooper!? :?
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
johan willaert
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

PIR = Parachute INFANTRY Regiment.....
29th Let's Go!!!!!
willysproject
Lid

Bericht door willysproject »

Het is toch niet onmogelijk om tegenwoordig 101st Abn te verzamelen? :?
Het is toch niet omdat je 101st Abn verzamelt, dat je per se een reinforced M42 uniform moet bezitten of een complete pop moet hebben??? Of is dat een noodzakelijke verreiste?

Iemand die er naar streeft om zo veel mogelijk verschillende "Bando-types" 101st Abn patches te verzamelen, verzamelt toch ook 101st Abn??? Of telt dat niet volgens de poppen-freaks??? Iemand die een display case met 8 verschillende types vogels bezit is naar mijn mening beter op weg dan dan de gemiddelde knoeier die een bek*kte pop neerpoot met fake jump boots, een bijeengenaaide M42 jas en een gewone Inf M1 helmet...

Indien deze benadering voor sommigen ongewoon overkomt, dan komt dat omdat Amerikaanse militaria ongetwijfeld nog veel te goedkoop is... :lol:

Gerd V
Mr Mojo Risin
Lid

Michiel M., zoals ik al gezegd heb vind ik een infanterie uniform mooier maar interesseren airbornetroepen me ook maar enkel om boeken over te lezen.
Mr Mojo Risin
Lid

Paratrooper was ook gewoon het eerste wat in me opkwam als nickname.
dennisb
Lid

Bericht door dennisb »

Michiel M. schreef:Paratrooper, als je infantery veel mooier en beter vind.. waarom is je nick dan paratrooper!? :?
zegt dat wat dan ?

dus als ik bijv. glider een mooie nick vindt dan moet ik meteen alles met gliders verzamelen ? :|
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

dennisb schreef:
Michiel M. schreef:Paratrooper, als je infantery veel mooier en beter vind.. waarom is je nick dan paratrooper!? :?
zegt dat wat dan ?

dus als ik bijv. glider een mooie nick vindt dan moet ik meteen alles met gliders verzamelen ? :|
Nee...

Maar het lijkt me toch wel, dat je een nick kiest die een beetje bij je (verzamelgebied) past..

Maakt verder ook niet uit..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
dennisb
Lid

Bericht door dennisb »

Ik wil d'r verder geen discussie van maken maar als laatste vindt ik niet dat dat echt uit maakt! :wink:
Mr Mojo Risin
Lid

Discussie gesloten dus.
johan willaert
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

paratrooper schreef:Discussie gesloten dus.
Waarom? Het werd juist leuk....
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie