Hoe herken ik Britse wo2 patches???

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Jonhy Frost
Lid

Hoe herken ik Britse wo2 patches???

Bericht door Jonhy Frost »

Mijn vraag is: hoe herken ik britse patches....
Bij US patches weet ik het wel ongeveer: cutedge en whiteback.
Britse (is mij ooit verteld) zijn meestal op een gaasje geborduurd, maar meer weet ik ook niet.
Wie kan mij helpen? Ik wil namelijk weten waar ik op moet leten als ik er perongeluk een tegen kom.
Oja, de prijzen, hoe duur is bijvoorbeeld een straatnaam(ok, ligt er aan wat er op staat, maar effe van een gewone ID uitgaan) of een devisie insigne??
Alvast bedankt voor uw reacties,
Jonas
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Beetje gemiddelde straatnaam zit tussen de 12,50 en 20 euro.
Bepaalde straatnamen ( ik noem een parachute regiment) loopt al snel naar een 150 euro voor een setje.
Divisie emblemen ( brits) zitten rond een 40 euro.

Zit vrij veel verschil in.

Stiksel moet vrij vlak en in het embleem liggen.
Vaak zit er een wit of zwart gaasje achter.
Je hebt ook een zogenaamde glueback.
Dit is net of er lijm aan de achterkant zit.
Bij deze kan je er van uit gaan dat ze 100% goed zijn.

En natuurlijk heb je geprinte en geborduurde.

Maar het is en blijft lastig.
Mvg/Best regards, Sipke
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Even nog een aanvulling. Diegene met zwarte achter kant ben ik van mening dat dit vrij late emblemen zijn. Dus zo rond 1945.

De prijs van de straatnamen is ook afhankelijk of deze gedrukt of geborduurd is. Geborduurde straatnamen zijn goedkoper als gedrukte. Geborduurde straatnamen kun je al hebben van 6 euro tot een 20 euro per stuk. Maar je hebt ook zeldzame en die zijn wel een stuk duurder.

Gedrukte straatnamen liggen zo gemiddel drond de 25 euro per stuk. De gewone dienstvakken zijn niet zo duur over het algemeen. Maar infanterie eenheden ben je vaak rond de 25 euro de stuk kwijt.

Divisie emblemen liggen zo tussen de 15 en 40 euro. Maar ook hier zijn wel goedkopere en duurdere te vinden.

Ook hoe het embleem aanvoelt kan voor mij een teken zijn of een embleem goed of fout is.

Je moet je gewoon veel bezig houden met emblemen wil je hier echt thuis in raken. Inmiddels bezit ik nu ruim een 300 Britse en Canadese emblemen en heb er vele vast gehad en gezien en nog vind ik het soms moeilijk om te zeggen of iets orgineel, repro of gewoon na oorlogs is.
littlebelgiansoldier
Lid

Bericht door littlebelgiansoldier »

die met die zwarte achterkant werden die na de oorlog ook nog verdergerbruikt of was het zoiets als economy issue?
Plaats reactie