M1 Carbinemagazijn.

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
rutger
Lid

M1 Carbinemagazijn.

Bericht door rutger »

Ik heb even een vraagje over het magazijn van een M1 Carbine. Waaran kun je zien dat je met een WO2 magazijn te maken hebt of kun je dat gewoon weg niet zien (kleur, stempeling)?

Alvast bedankt! :)
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
seabee
Lid

Bericht door seabee »

Hier wat makers stempels!

http://www.rawles.to/M1_Carbine_Mag_FAQ.html

Het verschil tussen war en postwar zou ik je niet kunnen vertellen.
CAN DO
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Bedankt voor je info seabee. Nog iemand anders met info?
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Jij hebt zelf een magazijn in je bezit? Post anders een foto van het logo.

779
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Nee, ik heb er geen een. Een kennis van mij heeft er 2 in zijn bezit. Wij wisten beide niet of ze nou wo2 zijn of niet. Ik zal wel even foto's aan hem vragen. Zal daarom wat langer duren voordat ik de foto's heb. Ik weet wel dat er op beide magazijnen een U staat.

Nelson Mandela
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

De U kan Union Hardware zijn, alleen er zijn zat makers die een U in hun logo hebben staan.

779
Plaats reactie