Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik kan deze HBT Jacket kopen maar hij staat niet precies zo in de GI guide, en aangezien iedereen hier dat boek zo aanbidt durf ik hem niet 123 te kopen(wellicht bestaan er ook nog andere modellen en zijn er op dit forum mensen die daar meer over te vertellen hebben). Volgens mij lijkt het jasje het meest op de early 1941-pattern(blz 40 in de GI), alleen zitten er geen plooien in de zak en zijn de onderste twee knopener niet of niet meer...Mijn vraag is dus: Is hij origineel en welk model is het?(er zit geen label meer in, wel de maat: 34R)
Alvast bedankt voor de reacties,
MVG Jonas
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Bijna goed, het is echter geen 1st pattern HBT, maar ik heb de indruk dat het een 4th pattern betreft. Wat later in de oorlog, rond 1943-'44 zijn deze ingevoerd. Het ziet er in elk geval niet verkeerd uit, zo vanaf de foto bezien. Als de prijs goed is: kopen die hap. De GI Collectors Guide is een goed boek, maar verre van volledig. Maar ja: welk boek is wél volledig?
waist en length
en dat zijn gewoon de maten die we nu ook voor broeken gebruiken volgens mij..
alleen een jasje is een heel ander verhaal.. 34r is volgens mij voor iemand rond de 170-175
alleen vallen de jackets wat groter uit omdat er nog allemaal dingen onder moeten passen.