westland.nl of hier hadden ze er laatst ook nog: http://www.feldbluse.deHaplo schreef:Toch maar eens gaan zoeken dus.Darryl schreef:Mokken zijn nog wel te vinden hoor haplo. De bruine wel te verstaan. De witte zijn al wat moeilijker.
Engelse soldaat opzetten
- Darryl
- Lid
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
P40 en P37 heb ik duurder weten staan hoor... Maar dat kan aan mij liggen.Darryl schreef:OK de prijzen:
P40 Battledress 80- 100,-
P37 Battledress +/- 120,-
Mok 15,-
volgensmij heb ik alles.
En voor die mokken moet ik ook Haplo volgen, moeilijk te vinden en als je ze vind (ik 1maal gezien voor €25

Maar als je er eentje weet staat mag je me altijd het adres doorgeven Darryl!

For King & Country
- Darryl
- Lid
Vorig jaar in ursul een hele doos vol. €10,00 per stuk.leieboordbewoner schreef:P40 en P37 heb ik duurder weten staan hoor... Maar dat kan aan mij liggen.Darryl schreef:OK de prijzen:
P40 Battledress 80- 100,-
P37 Battledress +/- 120,-
Mok 15,-
volgensmij heb ik alles.
En voor die mokken moet ik ook Haplo volgen, moeilijk te vinden en als je ze vind (ik 1maal gezien voor €25) zijn ze duur...
Maar als je er eentje weet staat mag je me altijd het adres doorgeven Darryl!

They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
Je had een No 4 MkIII, No 4MkII*, No 4MkII en No 4MkI spike bayonet.Markoz schreef:Nog even een vraagje: ik heb al een spike bajonet in mijn verzameling, nu kan ik een frog uit 1941 overkopen. Past elke bajonet in elke frog? Mijn bajonet komt uit 1937 en heeft de volgende markering: FMR
Die pasten in de No 4 MkIII, No 4MkII en No 4MkI en scabbar M5 scabbards.
Het is eerder de vraag of alle scabbards in iedere frog passen. Het belangerijkste is volgens mij dat de securingstud (dat "bolletje" op de scabbard) past in het gaatje (loop) in de frog.
Ik ben ook pas een beginnende britse verzamelaar, dus de anciens zullen dit waarschijnlijk kunnen bevestigen.
Maar als je Equipment of the WWII tommy koopt staat alles netjes afgebeeld

groeten
For King & Country
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Hmm, ik heb net 'The British Soldier vol1' besteld, die komt binnen 4 dagen. Dan hoop ik die 3 delige set in september te kunnen kopen (verjaardag en stufi
) Dus daar kan ik nu even niet op wachten aangezien ik al iemand heb gevonden die wat voor me heeft.
Maar mijn bajo komt dus uit 1937, is er dan niets over het type te zeggen?

Maar mijn bajo komt dus uit 1937, is er dan niets over het type te zeggen?
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
Is weapons ook de moeite als je niet echt geschikt zijt om wapens te verzamelen? Equipment en uniforms heb ik reeds en heb het gevoel dat dit alles omsluit...!Onze "bijbel"is de 3 delige boekenset van David B. Gordon.
Equipment, weapons, uniforms of the ww2 tommy.
Bouchery is wel een leuk boek om te beginnen, maar ik raad de serie van Gordon echt aan.
Setje kost wel €90,- maar dan heb je echt goede referentie boeken.
PS: in België betaal je rap €35 à €40 per boek van D. Gordon!
For King & Country
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
leieboordbewoner schreef:In Equipment van Gordon is het vroegste No 4 model van 1939. Dat zal uw bajonet waarschijnlijk nog van het interbellium afkomstig zijn. Maar meer kan ik u jammer genoeg niet vertellen...Markoz schreef: Maar mijn bajo komt dus uit 1937, is er dan niets over het type te zeggen?
Heb net nog markering gevonden. Dit staat erop:
No4 MK II
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer: