Vragen over mijn eerste aankopen
- William Simpson
- Lid
Vragen over mijn eerste aankopen
Hallo mensen,
Toen ik pas begon te verzamelen heb ik een aantal zaken gekocht die, vrijwel allemaal, naoorlogs bleken te zijn.
Deze spullen wil ik verkopen/ ruilen, maar ik wil graag weten wat ik er ongeveer voor kan vragen.
Kan iemand mij misschien helpen?
http://img206.imageshack.us/img206/6345/foto2mq5.jpg
http://img211.imageshack.us/img211/9426/foto1vi3.jpg
(tweede foto is toegevoegd)
Extra informatie:
- De helm met de belgische vlag. Binnenwerk gedateerd met 1952. Op de pot heb ik geen tekens/ beschrijvingen kunnen vinden.
- Helm ‘engels’ model. Staat op binnenwerk niets. Op de pot staat VB 56 4SLN
- Op de koppels kan ik niets vinden. Ik hoopte echter dat het engels was.
- Op de hulzen staat A1 63 A of A1 61 B
Volgens mij zijn de andere zaken allemaal naoorlogs, of zie ik het verkeerd?
Alvast bedankt voor het bekijken/ lezen van mijn vraag.
Vriendelijke groet,
Arjen
Toen ik pas begon te verzamelen heb ik een aantal zaken gekocht die, vrijwel allemaal, naoorlogs bleken te zijn.
Deze spullen wil ik verkopen/ ruilen, maar ik wil graag weten wat ik er ongeveer voor kan vragen.
Kan iemand mij misschien helpen?
http://img206.imageshack.us/img206/6345/foto2mq5.jpg
http://img211.imageshack.us/img211/9426/foto1vi3.jpg
(tweede foto is toegevoegd)
Extra informatie:
- De helm met de belgische vlag. Binnenwerk gedateerd met 1952. Op de pot heb ik geen tekens/ beschrijvingen kunnen vinden.
- Helm ‘engels’ model. Staat op binnenwerk niets. Op de pot staat VB 56 4SLN
- Op de koppels kan ik niets vinden. Ik hoopte echter dat het engels was.
- Op de hulzen staat A1 63 A of A1 61 B
Volgens mij zijn de andere zaken allemaal naoorlogs, of zie ik het verkeerd?
Alvast bedankt voor het bekijken/ lezen van mijn vraag.
Vriendelijke groet,
Arjen
Laatst gewijzigd door William Simpson op 12 aug 2006, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 51 keer
- Ontvangen: 93 keer
Nederlandse naoorlogse helm
De afkorting, VB 56 4SLN , die in de helm staat is Nederlands. Het is dus een Nederlandse naoorlogse helm. Je komt deze helmen nog geregeld op rommelmarkten e.d. tegen. Meestal varieert de prijs ergens tussen 5 en 15 Euro.
- William Simpson
- Lid
Bedankt voor de reacties. Dus voor de nederlandse helm kan ik 5-10 euro vragen. Dat zal dan ook wel opgaan voor de helm met de belgische vlag.
Ik heb de andere foto ook toegevoegd. Nu staan alle spullen erbij (ook de koppels).
Haplo: op de smallpack staat heel vaag een naam. Geen getallen of iets dergelijks. Er zit wel een etiket in. Hierop staat: 100% Cotton, made in india
Ik heb de andere foto ook toegevoegd. Nu staan alle spullen erbij (ook de koppels).
Haplo: op de smallpack staat heel vaag een naam. Geen getallen of iets dergelijks. Er zit wel een etiket in. Hierop staat: 100% Cotton, made in india
- William Simpson
- Lid
- William Simpson
- Lid
- William Simpson
- Lid
Ik zet het op marktplaats. Kijk wel wat het wordt.
Bedankt voor de reacties.
Groet,
Arjen
Bedankt voor de reacties.
Groet,
Arjen
Laatst gewijzigd door William Simpson op 19 aug 2006, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- SiNiStEr
- Lid
- Darryl
- Lid
Ja, maar de blanco zit aan de binnenkant. Normaal werd dat in de oorlog niet gedaan...Ik bedoel wat heeft het voor nut om de binnenkant ook te doen? Het zorgt er misschien alleen voor dat de spullen in de small pack vies worden van de blanco. Verder mochten koppels e.d. ook niet aan de binnenkant geblancod worden, daar het kan afgeven aan de battledress.
Bij na-oorlogse webbing zie je heel erg vaak dat de binnenkant en buitenkant van webbing geblancod is. Volgens mij kwam dit zelfs soms standaard uit de fabriek. Ik vrees dus ook voor na-oorlogs. Ook denk ik dat de blanco aan de buitenkant eraf is gehaald door de verkoper of de soldaat, dat gaat namelijk heel gemakkelijk door de webbing te koken, of met een borsteltje met een beetje afwasmiddel o.i.d.
De tas lijkt me ook iets voor onderdelen van radio, of in ieder geval iets voor onderdelen.... Ik heb foto's van mijn opa in zijn dienst. (1950) en daar draagt hij een zelfde soort tas.
Bij na-oorlogse webbing zie je heel erg vaak dat de binnenkant en buitenkant van webbing geblancod is. Volgens mij kwam dit zelfs soms standaard uit de fabriek. Ik vrees dus ook voor na-oorlogs. Ook denk ik dat de blanco aan de buitenkant eraf is gehaald door de verkoper of de soldaat, dat gaat namelijk heel gemakkelijk door de webbing te koken, of met een borsteltje met een beetje afwasmiddel o.i.d.
De tas lijkt me ook iets voor onderdelen van radio, of in ieder geval iets voor onderdelen.... Ik heb foto's van mijn opa in zijn dienst. (1950) en daar draagt hij een zelfde soort tas.

They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Heb je dit zelf geprobeerd?Darryl schreef:. Ook denk ik dat de blanco aan de buitenkant eraf is gehaald door de verkoper of de soldaat, dat gaat namelijk heel gemakkelijk door de webbing te koken, of met een borsteltje met een beetje afwasmiddel o.i.d.
Ik heb hier namelijk nog een koppel liggen met blanco.
Mvg/Best regards, Sipke