Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb een KNIL kepie in mijn bezit, het gaat hier om een normal model van zwarte stof en een platte klep. Hij heeft onder een gouden bies, en boven een rode bies. Mijn vraag is gaat dit dan om een officier van de artillerie? En is er een beetje vraag naar zulke kepie's?
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft, alvast hartelijk dank
Als ik mij niet vergis is deze kepie van een onderofficier van de artillerie. (let wel, ik kan het compleet fout hebben)
Er is nog wel vraag naar deze hoofddeksels hoor! Minder natuurlijk dan de veel voorkomende britse en US helmen (als voorbeeld). Als je hem op marktplaats zet, dan kan je hem wel verkopen!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Ik keek even in het archief en zag deze staan. Is wel een hele mooie KNIL kepie. Het kan verschillende dienstvakken zijn, zie de pagina van Michel van Grinsven. Het is een sub alterne officier. Dit zie je aan de gouddraad kokarde en de gouden bies.
Ik verzamel de zwarte en grijs/groene kepies van voor 1940. Tevens de kolbakken en andere ceremoniële hoofddeksels. Kijk ook eens naar mijn site: www.kepie.nl