US ETO vraagjes

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Jonhy Frost
Lid

US ETO vraagjes

Bericht door Jonhy Frost »

(Hallo,

Ik weet dat het niet echt iets is om een heel topic over te beginnen, maar ik wist niet waar ik de vraag anders moest stellen. De vraag hoeft eigenlijk alleen beantwoord te worden met een 'ja' of een 'nee' en eventuweel foto's die het 'bewijzen'. Lang genoeg gezeurt... hier de vraag:

Hadden alle NCO's/CO's een NCO-/COstreep in de ETO?

Ik weet dat ze in de oorlog met Japan(even de verzamel naam vergeten) geen streep hadden en in de ETO (meestal) wel.
natuurlijk heb ik het hier over de Amerikanen
)
Laatst gewijzigd door Jonhy Frost op 31 aug 2006, 21:31, 10 keer totaal gewijzigd.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Nee!
29th Let's Go!!!!!
Jonhy Frost
Lid

OK, dan weet ik eigenlijk al genoeg.
Heeft iemand nog foto's? (ik ben zelf natuurlijk ook al op zoek)
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Afbeelding

Deze heeft er geen....

De strepen werden enkel aangebracht op de helmen van Officers en NCO's die daadwerkelijk een commando-functie op het terrein hadden....

Squad Leaders, Platoon Leaders, Company Commanders, Bn CO.....

Johan
29th Let's Go!!!!!
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Werden ook niet veel strepen verwijderd van de helm, vanwege Duits sniper gevaar???

779

PS Oorlog in Japan was het PTO.
Jonhy Frost
Lid

Bedankt Johan,
nog even een vraag: werden ze door de nco's zelf erop geschildert of werd dat in een fabriek of iets dergelijks gedaan?
Pasific Theater of Operations...? OK!
Lijkt mij niet dat ze daarvoor werden verwijderd...
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Pacific Theater of Operations = PTO.

De beschilderingen werden niet door een fabriek gedaan geloof ik.

779
Jonhy Frost
Lid

Nog even een andere vraag:
Op HBT jasjes werden normaal gesproken(zoals in de GIguide staat) geen rangen(en patches) genaait, maar toch zie je het wel eens, hoe zit dat daar dan mee? .......

((Ik ben namelijk bezig een pop bij elkaar te sparen: sergeant van de 2nd armored div. Vandaar dat er allerlij klein vraagjes in me opkomen.....))
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Dat was een kwestie van persoonlijke voorkeur, het was niet standaard maar werd in sommige onderdelen wel toegestaan. Tenzij bewezen kan je er van uit gaan dat de meeste HBT jasjes met emblemen die te koop zijn na de oorlog zijn samengesteld.
Daar is 'ie weer!
Jonhy Frost
Lid

OK
Jonhy Frost
Lid

Zijn er bepaalde regels/richtlijnen met betreking tot de schoenen die een amerikaanse soldaat draagt....natuurlijk heeft een para jumpboots, maar bijvoorbeeld een armored div. droegen gewoon wat ze fijn vonden of hoe was dat...? De meeste infanteristen hadden service shoes... maar wie (en wanneer) kregen buckel boots?
Of is het zoals bij de rangen op hbt jasjes, eigenlijk wel een vaste regel maar dat daar natuulijk weer bepaalde uitzonderingen voor zijn...of soldaten die zich niet aan de 'regels' houden.
Deze vragen stel ik allemaal vanwege het 'project' waar ik mee bezig ben; een sergeant van de 2nd armored div. in HBT zoals ze mijn mijn regio bevrijd hebben.....
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Jonhy Frost schreef:Zijn er bepaalde regels/richtlijnen met betreking tot de schoenen die een amerikaanse soldaat draagt....natuurlijk heeft een para jumpboots, maar bijvoorbeeld een armored div. droegen gewoon wat ze fijn vonden of hoe was dat...? De meeste infanteristen hadden service shoes... maar wie (en wanneer) kregen buckel boots?
Of is het zoals bij de rangen op hbt jasjes, eigenlijk wel een vaste regel maar dat daar natuulijk weer bepaalde uitzonderingen voor zijn...of soldaten die zich niet aan de 'regels' houden.
Deze vragen stel ik allemaal vanwege het 'project' waar ik mee bezig ben; een sergeant van de 2nd armored div. in HBT zoals ze mijn mijn regio bevrijd hebben.....
Jonhy

* Service shoes waren Government Issue voor armored crew maar zoals je het al zegt kon een armored crewmember evengoed jumpboots dragen als ze die konden vast krijgen natuurlijk.

Foto van tanker met jumpboots

http://img111.imageshack.us/img111/7112 ... ts2em1.png
foto van Michiel M.

* De buckle boots werden uitgegeven als opvolger voor de service shoes na de Normandy-Invasion. Ze hebben echter nooit echt de gewone service shoes kunnen wegwerken. In tegenstelling tot de service shoes konden/mochten de para's de buckle boots ook gebruiken.
Jonhy Frost
Lid

Heel veel dank Shifty!
posse
Lid

Bericht door posse »

Shifty schreef:
Jonhy Frost schreef:Zijn er bepaalde regels/richtlijnen met betreking tot de schoenen die een amerikaanse soldaat draagt....natuurlijk heeft een para jumpboots, maar bijvoorbeeld een armored div. droegen gewoon wat ze fijn vonden of hoe was dat...? De meeste infanteristen hadden service shoes... maar wie (en wanneer) kregen buckel boots?
Jonhy

* Service shoes waren Government Issue voor armored crew maar zoals je het al zegt kon een armored crewmember evengoed jumpboots dragen als ze die konden vast krijgen natuurlijk.

Foto van tanker met jumpboots

http://img111.imageshack.us/img111/7112 ... ts2em1.png
foto van Michiel M.

* De buckle boots werden uitgegeven als opvolger voor de service shoes na de Normandy-Invasion. Ze hebben echter nooit echt de gewone service shoes kunnen wegwerken. In tegenstelling tot de service shoes konden/mochten de para's de buckle boots ook gebruiken.
Jumpboots werden oa. gedragen door de engineers op D-day...

mvg
posse
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Jonhy Frost schreef:Nog even een andere vraag:
Op HBT jasjes werden normaal gesproken(zoals in de GIguide staat) geen rangen(en patches) genaait, maar toch zie je het wel eens, hoe zit dat daar dan mee? .......

((Ik ben namelijk bezig een pop bij elkaar te sparen: sergeant van de 2nd armored div. Vandaar dat er allerlij klein vraagjes in me opkomen.....))
Heel zelden werden ze erop gestencilled.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Plaats reactie