Wat is dit nou weer voor een kinderachtige reactie. Hou in het vervolg deze belachelijke reacties voor je.Wouter schreef:Bedankt dat je dat met ons deelt, ik voel me nu echt verrijkt
ABBL naoorlog
- Darryl
- Lid
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
- Dodo
- Lid
Rustig jongens, we hoeven niet allemaal tegelijk op één iemand te springen. Het zou fijn zijn als we weer terug gingen naar het originele doel van dit topic: ABBL Na-oorlog.
Dank u!
Dank u!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 8 keer
OK, terug on-toppic, naar mijn mening zijn die spullen van het Belgische leger weinig waard, zo'n uitrustingstukken kom je veel tegen op rommelmarkten.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
De Amerikaans model helm van het Belgische leger vind ik minder geschikt voor Amerikaans reenactment.
Omdat dit model minder diep is als de Amerikaanse. Als je twee Amerikaanse of Nederlandse model helmen er naast legt zie je het verschil direct.
En Belgisch Brits model webbing heeft een aparte groene kleur die direct opvalt. Of je blancoed het allemaal (wat eigenlijk zo hoort) dan is het een stuk beter = authentieker.
Omdat dit model minder diep is als de Amerikaanse. Als je twee Amerikaanse of Nederlandse model helmen er naast legt zie je het verschil direct.
En Belgisch Brits model webbing heeft een aparte groene kleur die direct opvalt. Of je blancoed het allemaal (wat eigenlijk zo hoort) dan is het een stuk beter = authentieker.
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
Jim schreef:En Belgisch Brits model webbing heeft een aparte groene kleur die direct opvalt. Of je blancoed het allemaal (wat eigenlijk zo hoort) dan is het een stuk beter = authentieker.
één oplossing = de webbing koken. Ik heb hetzelfde probleem met mijn britse anklets. Het schijnt als je ze even kookt dat de webbing eraf gaat. Hoe het zit met stempels weet ik niet...
For King & Country
Ik begrijp het niet helemaal. Belgische webbing (stof) heeft orgineel een groenige kleur. Gaat deze met koken eruit?
Als je britse blanco erop smeert ziet het er volgens mij als beter uit.
Uit ervaring weet ik dat stempeling verdwijnt als je de webbing uitrusting in water afborsteld. Ook de khaki kleur bleekt weg. Dat is mij gebeurt toen ik een na-oorlogse Britse pistool holster in koud water schoonborstelde.
Als je britse blanco erop smeert ziet het er volgens mij als beter uit.
Uit ervaring weet ik dat stempeling verdwijnt als je de webbing uitrusting in water afborsteld. Ook de khaki kleur bleekt weg. Dat is mij gebeurt toen ik een na-oorlogse Britse pistool holster in koud water schoonborstelde.
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
Als je bijvoorbeeld een zwarte T-shirt op te hoge temperaturen wast verbleekt de kleur ook. Dus dat gebeurt als je belgische webbing kookt. De kleur verbleekt als je hem kookt.
Ik heb wel belgische pounches liggen die identiek zijn aan de britse. Ga je meer naar de jaren 60-70 verdonkeren de kleuren wel.
Ik heb wel belgische pounches liggen die identiek zijn aan de britse. Ga je meer naar de jaren 60-70 verdonkeren de kleuren wel.
Goed om te weten. Dan blijf ik er mooi vanaf!Uit ervaring weet ik dat stempeling verdwijnt als je de webbing uitrusting in water afborsteld. Ook de khaki kleur bleekt weg. Dat is mij gebeurt toen ik een na-oorlogse Britse pistool holster in koud water schoonborstelde.
For King & Country