Russische WOII helm op Marktplaats!

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 54 keer
Ontvangen: 96 keer

Russische WOII helm op Marktplaats!

Bericht door asjemenou »

Surfend over marktplaats kwam ik deze advertentie tegen; http://koopjes.marktplaats.nl/verzamele ... 47383.html . Volgens de verkoper, een Russische WOII helm waar niet aan gerommeld is. Is dit een nu een Russische WOII helm of niet?
Dirty harrY
Lid

Bericht door Dirty harrY »

asjemenou

Hongaarse helm

Bericht door asjemenou »

Bedankt voor de reactie en de Internetlinks Dirty Harry. Ik was meer benieuwd of dat er nog iemand op dit forum zou zijn die de helm zou kunnen identificeren.
De helm uit de bovenstaande advertentie is namelijk geen Russische WOII helm. De stalen buitenhelm zou nog Russisch kunnen zijn maar de binnenhelm toch zeker niet. De aangeboden helm is namelijk een naoorlogse Hongaarse helm. Deze helm met dit model binnenhelm wordt veelal te koop aangeboden als zijnde Russisch WOII maar hij is het zéker niet. Waarde van de helm is zo'n 35 Euro.
Devilmorfose
Lid

Bericht door Devilmorfose »

Ik vind de foto veel te onduidelijk om er iets over te kunnen zeggen eigenlijk. Wat staat er in de helm? Tekens op de liner? Wie zal t zeggen.
asjemenou

Hongaarse helm

Bericht door asjemenou »

Voor mij zijn de foto's duidelijk genoeg.

Afbeelding

Een Russische WOII gedateerde SSh40 heeft geen leren kinband en ook geen binnenhelm die uit dergelijke katoenen flappen bestaat. Binnenhelm is typisch Hongaars.
Plaats reactie