Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb niet veel verstand van wapens, maar ik zou zeggen €200,- €250,-??
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
paratrooper schreef:Ik vind eerlijk gezegd dat er aan een wapen toch een trekker moet zijn.
Ja, inderdaad anders heb je er niet veel aan, je kunt er dan hoogstens mee slaan. Maar als de verkoper er niet veel voor vraagt....
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Alle enfield wapen onderdelen zijn los verkrijgbaar.
Trekker en korrel beschermer is absoluut geen probleem.
(Op vrijwel iedere Belgische militaria beurs te vinden.)
De korrel (richtpunt op de loop) lijkt mij beschadigd of afwezig)
En als dat de enige 2 onderdelen zijn die ontbreken?
De voorste wapen riem beugel (kordon beugel) is ook niet in orde. Echter
als je een beetje handig bent valt dat te repareren.
Messing kolfplaat is eigenlijk een onderdeel dat op vroege enfields gebruikelijk is.
Maar dat zou voor mij geen afkeur punt zijn. Maar als het je stoort moet je rekening houden dat je die ook moet vervangen.
Ik zelf zou als startbod 150 euro bieden.
Even een toevoeging in mijn berichtje.
Ik zie net dat de cocking- piece ontbreekt.
Het ziet eruit als een rechthoekig blokje met verticale ribbels achter de grendel. (Aan dit blokje zit de slagpin vast.)
Er is niets van richtmiddel aan wezig zie ik. Dus zeker 4 onderdelen moeten er bijgezocht worden.
Echter dat is op een Belgische militaria beurs totaal geen probleem.
Laatst gewijzigd door Jim op 19 sep 2006, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Tuurlijk moeten die onderdelen betaald worden en als je die onderdelen bij elkaar opteld en de (eventule aanschaf van de) enfield voor 150.
Kom je op 236 euro. Dat is tegenwoordig nog een redelijk bedrag.
Een aantal onderdelen zijn wel goedkoper te vinden.
Onderdelen zullen inderdaad nog wel ergens verkrijgbaar zijn.
Het houtwerk van deze canadees vind ik persoonlijk vrij goed uitzien.
En mocht je de rest van de onderdelen er voor een redelijk prijsje bij kunnen krijgen, zou ik zeker een serieuze overweging doen om hem aan te schaffen.
Een enfield weer mooi compleet maken is natuurlijk ook altijd leuk.