Knutselen
-
- Lid
Knutselen
Ik speel met het idee om zelf een Garand in elkaar te knutselen door de onderdelen via internet te bestellen en er steeds een stukje bij te bouwen. Lijkt me een leuk projectje.
Wat vinden jullie van dit idee? Afrader, of het proberen waard?
Dank!
Wat vinden jullie van dit idee? Afrader, of het proberen waard?
Dank!
- SiNiStEr
- Lid
- Darryl
- Lid
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Darryl
- Lid
-
- Lid
- Dodo
- Lid
- Darryl
- Lid
Dat weet ik Dodo. Dat is al tientallen keren voorbij gekomen in verschillende topics.
Ik reageerde op Nico. Ik wilde alleen even zeggen dat een Garand op sommige plaatsen gedoogd word en het dus mogelijk is om een Garand in elkaar te knutselen.
Ik reageerde op Nico. Ik wilde alleen even zeggen dat een Garand op sommige plaatsen gedoogd word en het dus mogelijk is om een Garand in elkaar te knutselen.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
- Dodo
- Lid
Dan zouden de onderdelen wel vanuit Nederland moeten komen, en dan beperk je het aanbod behoorlijk.Darryl schreef:Dat weet ik Dodo. Dat is al tientallen keren voorbij gekomen in verschillende topics.
Theoretisch is het mogelijk ja.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
- Darryl
- Lid
Waarom zouden de onderdelen dan uit Nederland moeten komen? Al maak je hem compleet met Belgische onderdelen...Je laat hem dan gewoon onklaar maken. Tenminsten ik dacht dat voor een Garand dan dezelfde regels gelden als voor een K98 of Lee Enfield.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
- Dodo
- Lid
Nee.
Garand is een half-automatisch apparaat. Dit wapen moet dan over de gehele lengte door midden gezaagd worden. De ene helft mag de eigenaar dan aan de muur hangen.
Iedere verzamelaar met gevoel voor geschiedenis en die zich aan de wet wilt houden zou deze wapens laten gaan. Doodzonde om ze door midden te laten zagen.
Voor verdere vragen over de WWM wijs ik je door naar deze site:
Overheid.nl - WWM
Hiermee het laatste woord gezegd hebbende, gaan wij weer terug naar het topic.
Mijn antwoord is:
Als je het volgens de wet wilt doen, doe het niet.
Garand is een half-automatisch apparaat. Dit wapen moet dan over de gehele lengte door midden gezaagd worden. De ene helft mag de eigenaar dan aan de muur hangen.
Iedere verzamelaar met gevoel voor geschiedenis en die zich aan de wet wilt houden zou deze wapens laten gaan. Doodzonde om ze door midden te laten zagen.
Voor verdere vragen over de WWM wijs ik je door naar deze site:
Overheid.nl - WWM
Hiermee het laatste woord gezegd hebbende, gaan wij weer terug naar het topic.
Mijn antwoord is:
Als je het volgens de wet wilt doen, doe het niet.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
- Darryl
- Lid
Ik heb trouwens een site gevonden waar het houtwerk te koop staat. Veder zul je veel naar de Belgische beurzen moeten.
http://www.armyparts4u.nl/index_nl.html
@ Dodo.
Op de plaatsen waar je een Garand gedoogd wordt, mag je hem dus compleet hebben. Niet doorgezaagd o.i.d.
http://www.armyparts4u.nl/index_nl.html
@ Dodo.
Op de plaatsen waar je een Garand gedoogd wordt, mag je hem dus compleet hebben. Niet doorgezaagd o.i.d.

- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Wapen kan door sommige politie agenten wel gedoogd worden. Maar het is en blijft een verboden wapen als jij deze niet op vergunning hebt. Als de politie bij jou op bezoek komt en ze willen je ergens op pakken dan heb je een probleem, want je hebt geen poot op te staan want dat ding is gewoon verboden zonder vergunning.