Knutselen

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

idd. Gedoogd of niet gedoogd als het voor de rechter komt heb je een heel groot probleem. Bovendien krijg je door zo'n actie een strafblad met als gevolg dat lidmaatschap bij bijvoorbeeld een schietvereniging niet meer mogelijk is. Een andere vergunning m.b.t. de wet wapens en munitie zit er ook niet in. Een baan bij de overheid kan je ook vergeten, de screening wordt hierbij heel streng gedaan en je bent het geintje pas na 25 jaar kwijt. Denk hieraan voordat je aan zo'n "gedoogd" projectje begint.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Een Garand in elkaar knutselen is zeker wel leuk om te doen! Je bent alleen vele malen duurder uit.. Voordeel is wel dat je de kosten kunt verdelen..

Alleen aan beginnen als je de nodige kennis hebt!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Knutselen

Bericht door Jim »

b2-t2 schreef:Ik speel met het idee om zelf een Garand in elkaar te knutselen door de onderdelen via internet te bestellen en er steeds een stukje bij te bouwen. Lijkt me een leuk projectje.
Wat vinden jullie van dit idee? Afrader, of het proberen waard?

Dank!
Het kopen en verkopen van bepaalde Garand onderdelen is niet verboden.

Het houtwerk, geweer riem, beugels om het houtwerk inelkaar te zetten is LEGAAL!

Verboden zijn de zogenaamde essensiële onderdelen:
De loop, receiver, trekkergroep. Zelfs de alleen de trekker beugel alleen is verboden. Of de operating rod en gasspring los verboden zijn weet ik niet. Maar ik zou er niet aan begonnen om deze te importeren als een trekker beugel al illegaal is.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

foto 1 waarschijnlijk verboden. 2 trekker groep zeker verboden 3 receiver met loop zeker verboden en de extractor (ik vermoed) verboden.
(bovenstaande onderdelen worden geregeld op o.a. ebay en ander websites aangeboden maar houd het maar bij plaatjes is mijn advies)

En inderdaad er wordt gedoogd.
Het is net als mariuana in bezit hebben voor eigen gebruik wordt gedoogd net als het hebben van een aantal plantjes thuis. Maar het is volgens de letter van de wet VERBODEN!
Maar er is voor het in bezit hebben van verboden wapen onderdelen officieel geen gedoogbeleid!
Vaak komt het ook uit ontwetenheid van betreffende agenten. Die weten ook niet elke letter op het gebied van wapen bezit.
Er zijn vaak genoeg legale "wapens" in beslag genomen die later zijn teruggegeven of vernietigd.

En bovenstaande heeft betrekking op de Nederlandse wet.
Plaats reactie