Laat je geallieerde poppen zien!

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
rugby
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 okt 2005, 19:55
Ontvangen: 1 keer

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door rugby »

Mooie pop Han! In het echt is die nog veel mooier :yes:
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door Haplo »

ammo schreef:Afbeelding

Rugkoepel/staartschutter Lancaster bomenwerper.
Inderdaad een hele mooie.
En zeker in het echt nog mooier om te zien.
Mvg/Best regards, Sipke
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door ammo »

Thanks , heren
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door S1991 »

rugby schreef:Mooie poppen jongens.
Silvano volgens mij was jij ook zo begonnen als ik het me goed herinner? No offence..

Martijn
Klopt Martijn, zo ben ik inderdaad ook begonnen. En ik neem het niet als offence hoor ;) Maar zeg eerlijk, als je nu kijkt naar mijn collectie zit er geen repro meer in. Is allemaal de verkoop in gegaan. Ik geef hem alleen tips om dingen te verkomen zoals velen de fout in gaan (zoals ook mij toen).
jeroen wo2 schreef:Ja nu weten we het wel weer he.. dat hij eerst zelf ook zo begonnen is.
Die jongen geeft alleen maar positief advies aan andere omdat hij van zijn fouten geleerd heeft, goed toch?
Bedankt Jeroen. Dat klopt, ik heb van mijn fouten geleerd en daarom geef ik nu positief advies aan andere zodat hun niet dezelfde fout maken. Want voor dat geld wat daar aan repro ligt had hij best wel wat net originele items van kunnen kopen.
Edgar schreef:
Waarom niet eerst gelijk origineel kopen en het repro gebruiken voor re-enactment?
In plaats van repro gebruiken op de pop om een "geallieerde repro pop" te showen.
Dude.. :bonk:
Wat dude? Leg even uit. Dan snapt iedereen het wat je bedoeld.
ammo schreef:Afbeelding

Rugkoepel/staartschutter Lancaster bomenwerper.
Ziet er goed uit Ammo !
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Airborne101
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 dec 2008, 22:21

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door Airborne101 »

omgitsme schreef: Waarom niet eerst gelijk origineel kopen en het repro gebruiken voor re-enactment?
In plaats van repro gebruiken op de pop om een "geallieerde repro pop" te showen.
Niet lullig bedoeld ofzo he ;)

hey hey,

tja,, maar dan moet je wel origineel spul thuis hebben.
dus als ik het goed begrijp sparen/verzamelen jullie het originele, en lopen met 't repro, wat bij jullie gewoon thuis in een kist ligt?
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door JimK »

Airborne101 schreef:
omgitsme schreef: Waarom niet eerst gelijk origineel kopen en het repro gebruiken voor re-enactment?
In plaats van repro gebruiken op de pop om een "geallieerde repro pop" te showen.
Niet lullig bedoeld ofzo he ;)


dus als ik het goed begrijp sparen/verzamelen jullie het originele, en lopen met 't repro, wat bij jullie gewoon thuis in een kist ligt?
Diegenen die graag re-enacten doen dat op deze manier ja.

Ik heb helemaal niets met repro. Dus dat heb ik gewoon niet, en als het ergens bij zit doe ik het weer weg.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door Nico Roelofs »

Airborne101 schreef:dus als ik het goed begrijp sparen/verzamelen jullie het originele, en lopen met 't repro, wat bij jullie gewoon thuis in een kist ligt?
Daar komt het wel op neer! Origineel staat netjes opgesteld en mijn re-enactment uniformen zitten in kleding hoezen. Geen haar op me hoofd die er aan denkt mijn re-enactment uniformen op een pop in mijn collectie te zetten. Buiten het feit dat er ook geen ruimte voor is, kan al niet eens al mijn origineel kwijt, heeft het spul geen enkele verzamel waarde. Leuk en handig voor re-enactment maar verder ook niet.
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door Eric »

Mooie pop ammo.


Ik had ook nog een nieuwe pop voor m'n medic maar die foto zal ik nog wel een andere keer plaatsen.

Mvg, Eric
Laatst gewijzigd door Eric op 09 feb 2009, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Airborne101
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 dec 2008, 22:21

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door Airborne101 »

oké oké,

ik denk dat ik het snap;)

en die pop van mij... ik heb nog geen origineel m43 suit, en cocoran jumpboots, en origineel helmpie.
dus dan maar repro op die pop toch....

vinden jullie het niet zonde dan, iets wat je hebt gekocht (repro) en dat dan in een kist stoppen, het repro spul kan je toch ook mooi op een pop zetten. niks mis mee toch?
ik bedoel staat toch mooier dan in een doos stoppen en er niks mee doen.

ik heb sinds 4 maanden die etalagepop hier thuis staan. eerst zat mijn spul in een doos onder het bed.
nu ik alles op die pop heb staan, heb ik steeds meer zoiets van: "ey, dat wil ik ook wel graag hebben"
daar ben ik wel blij om, toen het in die doos zat, keek je er ff na en deed je het weer onder het bed.
Nu kijk je steeds tegen die pop aan, en wil je graag meer te weten komen, en meer spullen hebben, dus dat vind ik wel een voordeel zeg maar :lol:

gr dion
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door jurgen »

Dat jij dat nu vind is enkel omdat je enkel repro hebt, en dan kun je het eventueel wel op een pop zetten.
Als je daarentegen veel/vooral origineel spul hebt dan wil je die repro er niet bijhebben, een nette verzameling met dan plots reprostukken ertussen is gewoon nefast en dan laat je die repro al gauw in de kast hangen.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door Nico Roelofs »

Airborne101 schreef:vinden jullie het niet zonde dan, iets wat je hebt gekocht (repro) en dat dan in een kist stoppen, het repro spul kan je toch ook mooi op een pop zetten. niks mis mee toch?
ik bedoel staat toch mooier dan in een doos stoppen en er niks mee doen.
Nee vind ik niet zonde. Repro wil ik ten eerste al niet in de collectie. Heeft geen enkele verzamelwaarde. Mijn repro uniformen hangen lekker in kleding hoezen en komen tervoorschijn net zoals mijn gewone dagelijkse kleren wanneer ik ze nodig heb. Vind het niet bepaald boeiend om naar een repro uniform op een pop te kijken. Repro is leuk voor re-enactment en verder niet.

Maar om niet al te ver af te dwalen. Hier mijn Britse soldaat van het Middlesex Regiment in een windproof winter camo pak. En onder de windproof jas zit een origineel gemonteerde P37 battledress.
Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nico Roelofs op 09 jan 2009, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door rutger »

Nette pop Nico. Die MK3 helmen blijven echt ruig _/-\o_ .
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door Nico Roelofs »

rutger schreef:Nette pop Nico. Die MK3 helmen blijven echt ruig _/-\o_ .
Bedankt Rutger! Ja die Mk III helmen zijn zeker leuk! Alleen vind ze niet altijd even mooi bij het totale geheel. Maar bij deze pop vind ik hem wel goed staan. Hij zat eerst op een Canadees en dat vond ik toch niet zo heel mooi. Die heeft nu weer de Mk II helm.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door coco »

Mooi camo jasje, ik hou wel van winter camo jasjes 8)

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door Haplo »

Heel mooi Nico.
Staat zeer goed.
Dan zal ik ook nog even 1 met sneeuw camo plaatsen.

Lincoln&Welland
AfbeeldingAfbeelding

Majoor Artillerie.
Afbeelding

Calgary Highlanders
Afbeelding

Fort Gary Horse
Afbeelding
Mvg/Best regards, Sipke
Plaats reactie