Laat je geallieerde poppen zien!

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
JimK
Lid
Contacteer:

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door JimK »

Robin V schreef:
Airborne101 schreef: tja, ik koop zelf liever iets op een beurs of in een winkel dan op een site...
ik denk dat dat voor de meeste gelden.
maarja als je 10 jaar op zoek bent, dan denk ik dat je gauw even gaat kijken op internet ja.
Alles is goedkoper te vinden op het internet dan op beurzen en real-life winkels!
Dat betwijfel ik

Ik koop soms op internet, en soms op beurzen. Maar koop vooral bij mij bekende adressen
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Airborne101 schreef:Dan ga ik liever naar een winkel en alles even goed bekijken, dan op internet geloven wat de verkoper zegt, en meteen geld overschrijven.
Ik luister nooit naar verkopers, niet op internet en niet in het echt.... Het item moet mij overtuigen.
Internet is idd niet altijd goedkoper, maar de hele zeldzame en dure dingen liggen meestal niet op tafels op beurzen waar iedereen er aan kan prutsen...
29th Let's Go!!!!!
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Laat ik mijn vorige stelling nuanceren: het meeste is goedkoper te vinden op het internet, zeker als de externe factoren die Johan al aanhaalde, in rekening worden gebracht.

(met als de onlangs aangeboden AJ op ebay die je IMHO in Europa zeker niet goedkoper zal tegenkomen)
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Robin V schreef:(met als de onlangs aangeboden AJ op ebay die je IMHO in Europa zeker niet goedkoper zal tegenkomen)
Nog steeds beschikbaar

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... :IT&ih=010
29th Let's Go!!!!!
Airborne101
Lid

Bericht door Airborne101 »

johan willaert schreef:
Airborne101 schreef:Dan ga ik liever naar een winkel en alles even goed bekijken, dan op internet geloven wat de verkoper zegt, en meteen geld overschrijven.
Ik luister nooit naar verkopers, niet op internet en niet in het echt.... Het item moet mij overtuigen.
Internet is idd niet altijd goedkoper, maar de hele zeldzame en dure dingen liggen meestal niet op tafels op beurzen waar iedereen er aan kan prutsen...
ow,,

ik dacht dat het altijd andersom was. Bij beurzen juist de dure speciale spullen!

weer wat geleerd _/-\o_

gr dion
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Airborne101 schreef:
johan willaert schreef:
ow,,

ik dacht dat het altijd andersom was. Bij beurzen juist de dure speciale spullen!

weer wat geleerd _/-\o_

gr dion
Zowel op beurzen als internet kun je geluk hebben of moet je de hoofdprijs betalen. Alleen het grote voordeel van internet is dat het eigenlijk een wereldwijde beurs is en het aanbod vele malen groter is als op een normale beurs. De kans dat je dat ene zeldzame stuk wat je zoekt op internet vind is groter dan op een normale beurs. Alleen wat je met internet niet hebt is de gezelligheid die je op een beurs hebt. En voor beide geldt ook gewoon dat je verstand van zaken moet hebben voordat je wat koopt. Of in ieder geval mensen om je heen hebt die jou kunnen helpen.
Airborne101
Lid

Nico Roelofs schreef:
Zowel op beurzen als internet kun je geluk hebben of moet je de hoofdprijs betalen. Alleen het grote voordeel van internet is dat het eigenlijk een wereldwijde beurs is en het aanbod vele malen groter is als op een normale beurs. De kans dat je dat ene zeldzame stuk wat je zoekt op internet vind is groter dan op een normale beurs. Alleen wat je met internet niet hebt is de gezelligheid die je op een beurs hebt. En voor beide geldt ook gewoon dat je verstand van zaken moet hebben voordat je wat koopt. Of in ieder geval mensen om je heen hebt die jou kunnen helpen.
oké, maar hier kan het toch ook gezellig zijn :P
maar ik snap wat je bedoelt.
Maar als je iets over internet koopt, heb je wel (dus vele malen groter) de kans dat je een speciaal item tegen kan komen wat je net nodig hebt, maar je hebt niet de garantie dat het helemaal origineel is, zoals de verkoper kan beweren.
en op een beurs is het nu net andersom.
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Airborne101 schreef:
Nico Roelofs schreef:
oké, maar hier kan het toch ook gezellig zijn :P
maar ik snap wat je bedoelt.
Maar als je iets over internet koopt, heb je wel (dus vele malen groter) de kans dat je een speciaal item tegen kan komen wat je net nodig hebt, maar je hebt niet de garantie dat het helemaal origineel is, zoals de verkoper kan beweren.
en op een beurs is het nu net andersom.
Ga er maar vanuit dat je op de beurs ook geen garantie hebt. Ik heb al zo vaak gehad dat men mij of anderen wat aan wilde smeren waar dan ook zogenaamd garantie opzat, maar uiteindelijk dikke troep was. Probeer dan later nog maar eens je geld terug te eisen.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Airborne101
Lid

dat bedoel ik er niet mee,
misschien zei ik het verkeerd, maar ik bedoelde dat je zelf met je eigen ogen het item kan zien, en dan zelf kan bepalen of het troep is van korea of real WWII :wink:

ik ben weg jongens,, ajuz
RedDevil1944
Lid

Bericht door RedDevil1944 »

Hier mijn pop Harry, ben alleen niet tevreden met het licht, beetje te groenig?
heb wel wat geprobeerd met PSPro....
Een aantal posten terug staat hij ook op de foto...

Afbeelding

Afbeelding

Het is in ieder geval een Royal Corps of Signals Soldaat ingedeeld bij het 1ste Britse Airborne Divisie September 1944.
HumptyDumpty
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Ziet er goed uit die Harry !
Maar volgens mij heb je wel wat tijd te veel gehad he om die foto's te maken met de spullen erop als ik zo kijk :shocked:
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
RedDevil1944
Lid

Bericht door RedDevil1944 »

omgitsme schreef:Ziet er goed uit die Harry !
Maar volgens mij heb je wel wat tijd te veel gehad he om die foto's te maken met de spullen erop als ik zo kijk :shocked:
Klopt was een dag vrij, en dit wilde ik al een tijdje doen, kon ook wel meer combinaties op de foto zetten...
Wat ik heb gedaan is een nederlandse pub tent opgehangen aan de muur als achtergrond, mijn statief met camera ervoor gezet, en harry eerst basic aangekleed.
En elke keer iets meer eraan hangen etc..
Ik heb nu ook een zittend figuur besteld, die dan achter de radio kan gaan plaats nemen, en Harry ernaast als ordonnans/verbindingsman..
HumptyDumpty
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

RedDevil1944 schreef:
omgitsme schreef:Ziet er goed uit die Harry !
Klopt was een dag vrij, en dit wilde ik al een tijdje doen, kon ook wel meer combinaties op de foto zetten...
Wat ik heb gedaan is een nederlandse pub tent opgehangen aan de muur als achtergrond, mijn statief met camera ervoor gezet, en harry eerst basic aangekleed.
En elke keer iets meer eraan hangen etc..
Ik heb nu ook een zittend figuur besteld, die dan achter de radio kan gaan plaats nemen, en Harry ernaast als ordonnans/verbindingsman..
Aha, ben benieuwd :)
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Eric
Lid

Bericht door Eric »

Zeer mooie poppen Red, en gelukkig nog iemand die on-topic blijft :+
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

Eric schreef:Zeer mooie poppen Red, en gelukkig nog iemand die on-topic blijft :+
idd , maar dan zou dit topic ,(Laat je geallieerde repro poppen zien)
moeten heten.
Nemo Me Impune Lacessit
Plaats reactie