Laat je geallieerde poppen zien!

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Laat je geallieerde poppen zien!

Bericht door johan willaert »

ammo schreef:idd , maar dan zou dit topic ,(Laat je geallieerde repro poppen zien)
moeten heten.
Touché..... :evil:
29th Let's Go!!!!!
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Dan zal ik ook maar mijn geallieerde pop laten zien :)
Hij is niet helemaal af, maar wel zo goed als. Het enigste wat de torso nog mist is een M-1937 trousers en misschien wil ik zelf dan nog een 26th Infantry Division dogtag setje erbij kopen.

De torso bevat een Ike Jacket, Tie, Wool Shirt Special en een Garrison cap. De Ike Jacket is gedeeltelijk ID'ed evenals de Tie en Wool Shirt, staat helaas alleen een laundry nummer op dus meer weet ik niet van de persoon helaas. De soldaat was Technician 4th Grade in waarschijnlijk een Field of HQ Artillery Battalion en de volgende ribbons zitten op de Ike Jacket: E.A.M.E. ribbon met 3 battle stars, Good Conduct Ribbon, Victory Ribbon en de andere weet ik even niet meer. Nou hier dan de foto's:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
rutger
Lid

Bericht door rutger »

omgitsme schreef:Dan zal ik ook maar mijn geallieerde pop laten zien :)
Hij is niet helemaal af, maar wel zo goed als. Het enigste wat de torso nog mist is een M-1937 trousers en misschien wil ik zelf dan nog een 26th Infantry Division dogtag setje erbij kopen.

De torso bevat een Ike Jacket, Tie, Wool Shirt Special en een Garrison cap. De Ike Jacket is gedeeltelijk ID'ed evenals de Tie en Wool Shirt, staat helaas alleen een laundry nummer op dus meer weet ik niet van de persoon helaas. De soldaat was Technician 4th Grade in waarschijnlijk een Field of HQ Artillery Battalion en de volgende ribbons zitten op de Ike Jacket: E.A.M.E. ribbon met 3 battle stars, Good Conduct Ribbon, Victory Ribbon en de andere weet ik even niet meer. Nou hier dan de foto's:

Grt
American Campaign medal :wink:
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Klopt, bedankt Rutger ;)
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
RedDevil1944
Lid

Bericht door RedDevil1944 »

ammo schreef:
Eric schreef:Zeer mooie poppen Red, en gelukkig nog iemand die on-topic blijft :+
idd , maar dan zou dit topic ,(Laat je geallieerde repro poppen zien)
moeten heten.
Laat je geallieerde poppen zien met orgineel WW2 kleding/uitrusting..
Dit staat er ook niet....

Ik ga hier niet verder over in discussie, want ik laat iedereen in zijn waarde, het is natuurlijk zeer bevredigend voor iemand als hij een hele mooie verzameling orgineel bij elkaar kan krijgen na jaren van zoeken en kopen, en dat juich ik ook toe, maar ik ben een re-enactor die lid bent van de LHGH en veelvuldig gebruik maakt van mijn uniformen en uitrusting, en deze in de wintermaanden op de pop plaatst..
Beetje zonde als je je waardevolle orginele verzameling gebruikt tijdens jaren van re-enactment.., kan je wel doen, maar persoonlijk vindt ik dat je juist deze thuis of in een museum moet koesteren..
Zelf heb ik ook orginele uitrusting zoals radios en verbindings apperatuur, manuals, en enkele persoonlijke uitrustingsstukken van een britse airborne officier..
cheers arthur vince
Afbeelding
HumptyDumpty
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Afbeelding

p.s. niks repro...
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Nette pop Skylighter. Wat voor schoenen heb je de pop gegeven?
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Ziet er goed uit Skylighter :)
Van welke Divisie? En waar?

Grt
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Hawley..... :P :P Mooie pop overigens!!!
Daar is 'ie weer!
dutchhelmets
Lid
Contacteer:

Bericht door dutchhelmets »

een aantal van mijn setjes. allen uit de periode Nederlands-Indie 1945-1950 echter alle uniformen(op een broek na) en uitrustingstukken zijn wo2. ze zijn lang niet compleet. mijn verzamel gebied is Nederlandse helmen vandaar dat dit langzaam gaat. ik moet er tegen aan lopen, ben niet actief op zoek.

als eerste een landmachter met US overal en engelse webbing, Bren tassen, kapmes en veldfles. de helm is een mkII gedateerd 1943 en Nederlands doorgebruikt in de begin jaren 50(Nederlands binnenwerk).
Afbeelding
Afbeelding

Nederlandse Marinier van de Mariniersbrigade. hij draagt een dungaree HBT jas(met kunstof knopen) en broek, beiden USN en van eenzelfde persoon. helm is een m1(fixed bale) wat in Korea is doorgebruikt door de NDVN. helmhoes is USMC first pattern(1942-1944) met EGA voorop wat vermoedelijk na-oorlogs is aangebracht, deze is ook in Indie gebruikt en hierover is veel om te doen.
Afbeelding
Afbeelding

KNIL soldaat 1945-1950. overhemd is Engels, broek is Nederlandse aanmaak HBT, schoenen australisch(1942), pet is US model m41 HBT en de webbing is ook Engels
Afbeelding
Afbeelding

groet,
i'd rather die scared to death than die bored to death
rugby
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door rugby »

Heel mooi DutchHelmets!!!

Wel eens in het Stootroepen museum in Assen geweest? Daar hebben ze een mooi diorama van Nederlands-Indië.

mvg,
Martijn
koen
Lid

Bericht door koen »

rugby schreef:Heel mooi DutchHelmets!!!

Wel eens in het Stootroepen museum in Assen geweest? Daar hebben ze een mooi diorama van Nederlands-Indië.

mvg,
Martijn
Zou ik eerder het schilderhuis in Driebergen (?) aanraden, heeft nederlands pre 1940, knil enz staan..

Toch een net setje zo DutchHelmets ;)
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 44 keer

Bericht door ammo »

Fraai , dutchhelmets
Nemo Me Impune Lacessit
special air service
Lid

Bericht door special air service »

Eens een ander gebied. Mooi om te zien!
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Simpel overschoen, zoek nog service schoenen.
rutger schreef:Nette pop Skylighter. Wat voor schoenen heb je de pop gegeven?
Plaats reactie