Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Lijkt mij een riem om een draagstel aan vast te maken zodat je het op je rug kon dragen en zo een mortier of een jerrycan kon meenemen. Hij lijkt me na-oorlogs. De oorlogse Britse koppels hadden geen gaten onderin. De Nederlandse na-oorlogse koppel hadden deze wel, maar deze NL koppels waren groen...
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Dan zouden die gespen toch aan de voorkant van die riem moeten zitten en niet aan de achterkant?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
Het lijkt mij in ieder geval een na oorlogse koppel. Net wat Darryl zegt Britse oorlogse koppels hadden geen gaatjes in de rand.
Ik heb echter geen idee waarvoor deze riem dient. Ik heb echter alleen een vermoeden. Persoonlijk dacht ik aan een quick release systeem voor een telefoonset die op de rug mee gedragen kon worden.
Het is waarschijnlijk een post war engelse set om een amerikaanse telefoonset te dragen, deze heb ik eerder gezien wo2 maar dan amerikaanse sluitingen en in groen.
Ik weet niet wanneer de P44 webbing in gebruik werd genomen, lijkt me dat er in ieder geval niet zo veel van gebruik is gemaakt in de laatste oorlogs maanden.
Ik heb mijn "bijbel" niet bij de hand, maar in "Uniforms of the ww2 tommy" van David Gordon wordt vermeld dat de P44 webbing gebruikt werd in het PTO-strijdtoneel in de voorjaar 1945. Als ik me niet vergis heeft de P44 webbing een meer groene kleur... Ik weet het niet vanbuiten, maar volgens mij is het zoiets. Ik zal het vanavond eens checken.