Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Als je op de achterkant foto van de nederlandse infantrist gaat met je muis kan de de betrefende uitrustingen vergroten. Hier zal je zien dat jouw bajonet er ook bijzit. En ook niet CM of Hembrug gestempeld.
Volgens mij is dit inderdaad een Nederlandse M95 bajonet, maar ik had twijfels bij enerzijds de vorm v/h lemmet en anderzijds de positie van de schroeven waarmee de greepplaatjes zijn bevestigt. Deze verschillen toch met alle modellen van het Nederlandse leger.
Waarschijnlijk is jouw bajonet één van de 41000 die bij OEWG (Oostenrijk) werden aangekocht voor de KNIL. Deze hebben inderdaad dezelfde vorm van lemmet en een deel ervan kreeg later kunststof grips i.p.v de houten (wat de plaats v/d schroefjes zou verklaren).
mvg
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Hij lijkt inderdaad als 2 druppels water op die je postte zen.45!! Ik heb alleen nog steeds geen merkje gevonden.... ik zal hem zo anders even op poetsen misschien dat er wat onder vandaan komt... Weet je misschien hoeveel waarde deze bayonetten hebben? In ieder geval iederen hartstikke bedankt voor de info tot nu toe!!
Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Hmmm ik zie het echt niet staan. Soms denk ik dat ik wel vaag een lettertje ziet staan, maar lijkt mij dat je het wel goed zou moeten zien. Ik heb een paar close-ups gemaakt, dus die zal ik zo ff bekijken. Het lijkt trouwens ook of er aan geschaafd is of iets dergelijks. Het metaal waar de kromming aan zit zeg maar is ruw. Het blad is wel gewoon glad.
Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..