gamer0004 schreef:De verkoper wil er €85 voor, wat ik toch te veel vind. Daarom viel mijn oog op een andere advertentie:
http://koopjes.marktplaats.nl/verzamele ... 30883.html?
€45 voor geboden. hij lijkt me echt, wat denken jullie?
EDIT: wat me opviel is dat de binnenkant rood is. Klopt dat?
Deze topic was mij even ontgaan maar deze advertentie is inderdaad van mij. De kepie welke ik te koop heb gezet is van een goede kennis van mij, die verhuizen moet. Deze heeft geen Internet dus daarom verkoop ik z'n spullen. Het mooiste is inmiddels al verkocht.
Wat de door mij aangeboden kepie betreft, deze is 100% origineel alleen heeft ie wat motschade. De rode binnenkant is niet zo vreemd. Dergelijke hoofddeksels werden op maat gemaakt door kledingmakers. Doordat de kepie's door vele kledingmakers gemaakt werden kunnen ze onderling nog wel eens verschillen.
In de openingstopic wordt een kepie getoond met een blikken kokarde. Zover ik weet werden blikken kokarde's gedragen op manschappen kepie's van het KNIL. Of dat de manschappen in Nederland ook dergelijke blikken kokarde's op de kepie droegen durf ik niet met 100% te zeggen.
Een goede raad is daarom, wil je er op gaan bieden. Even onderzoeken of dat de kepie qua samenstelling wel 100% origineel is.
Wat de prijs betreft, ik heb momenteel een bod van 70 Euro. De bieder is even op vakantie dus ik geef 'm nog even de tijd. Ik vind 70 Euro wel een schappelijke prijs voor de kepie omdat ie jammer genoeg wat motschade heeft.