De eerste jas heeft o.a. de emblemen van de 1st Canadian Army en de rangdistinctieven van een Corporal. Is de samenstelling van de emblemen correct op de jas of ontbreekt er nog iets? Wat voor type baret en baretembleem hoort precies bij deze jas?
Het aparte aan deze jas is dat hij oorspronkelijk 1945 Canadees gestempeld is maar is doorgebruikt door het Nederlandse leger. De twee ronde stempels met de afkorting M.v.O. 1948 en M.v.O. 1956 zijn dus Nederlands. M.v.O. is dus Ministerie van Oorlog. De paarse stempel en de stempel met de broad arrow in de letter C zijn dus Canadees. Wie herkent de overige stempels? Zijn deze ook Canadees?
Ik denk dat de vorige eigenaar de emblemen er destijds zelf op heeft genaaid. Gezien de achtergrond van deze vorige eigenaar is dat érg lang geleden en aan de originaliteit van de emblemen twijfel ik dan ook geen moment.

De tweede jas is orgineel ook een Canadese battle dress blouses en dateert van 1946. Deze jas is ook Nederlands doorgebruikt en opgemaakt als een service dress. Echter, de jas heeft geen Nederlandse legerstempels. De samenstelling van de emblemen e.d. maakt meteen duidelijk dat deze jas aan een Nederlandse Korea veteraan heeft toebehoort.
Op de jas de gebruikelijke Nederlandse vroeg jaren vijftig emblemen en rangdistinctieven.
Boven de linkerborstzak een Amerikaanse insigne, de expert infanteryman's badge. Achterop de insigne het woord Sterling. Deze insigne is mij wel bekend alleen ken ik 'm zonder de lauwerkrans. Ik neem aan dat dit een bepaalde gradatie inhoudt? Wat is het verschil zonder en mét lauwerkrans? Weet iemand dat?
Op de linkerborstzak een speldje van de Amerikaanse 2nd Infantrydivision "Indianhead". De afbeelding op de speld is van emaille. Het leuke aan het speldje is, is dat hij bij N.B.I. Co in Japan is gemaakt. Kan iemand iets meer vertellen over de fabrikant van dit speldje? Tenslotte is het wel apart dat zo'n speldje in Japan werd gemaakt.