Er worden toch niet zo veel Nederlandse helmen vervalst...Alleen voor films, dacht ik en dat doen ze dan (hoop ik) van die brandweer helmen.Dodo schreef:De meeste vervalsers nemen niet echt de moeite om zo nauwkeurig rond de klinknagels heen te verfen.
Sporen van roest zijn goede manieren om te kijken of de helm opnieuw is geschilderd. Als er over roest heen is geverft dan krijg je kleine bubbeltjes in de verf.
Nederlandse M27/M34 Helmen topic!
- Jonhy Frost
- Lid
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
- Dodo
- Lid
-
- Lid
ALLES wordt nagemaakt!Jonhy Frost schreef:Er worden toch niet zo veel Nederlandse helmen vervalst...Alleen voor films, dacht ik en dat doen ze dan (hoop ik) van die brandweer helmen.Dodo schreef:De meeste vervalsers nemen niet echt de moeite om zo nauwkeurig rond de klinknagels heen te verfen.
Sporen van roest zijn goede manieren om te kijken of de helm opnieuw is geschilderd. Als er over roest heen is geverft dan krijg je kleine bubbeltjes in de verf.
- Jonhy Frost
- Lid
- Loek D.
- Lid
- Jonhy Frost
- Lid
- Veltro
- Lid
Ook nog even mijn Model 1927 helm. Deze is keurig CM 1932 gestempeld.
Helaas is de helm aan de buitenkant overgeverfd. Aan de binnenkant en onder de nieuwe verf laag is de helm nog wel mooi donkergroen.
Op de nieuwe grijs/groene laag zijn is LGH of LGII geschilderd. Heeft iemand enig idee wat dat betekent?

Veltro
Helaas is de helm aan de buitenkant overgeverfd. Aan de binnenkant en onder de nieuwe verf laag is de helm nog wel mooi donkergroen.
Op de nieuwe grijs/groene laag zijn is LGH of LGII geschilderd. Heeft iemand enig idee wat dat betekent?

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
- Jonhy Frost
- Lid
Leuke helm,
Weet je zeker dat hij NA de oorlog is overgeschildert, want je ziet nammelijk wel eens Nederlandse helmen in deze kleur die door hospiks werd gebruikt,(medische dienst). Btw, heb je een foto van de binnenkant??
Weet iemand of er verschil is tussen m28 en m27, volgens mij is het alleen een andere benaming(ik heb zelfs eens m26 gehoort, maar die zal zich wel vergist hebben.)
Weet je zeker dat hij NA de oorlog is overgeschildert, want je ziet nammelijk wel eens Nederlandse helmen in deze kleur die door hospiks werd gebruikt,(medische dienst). Btw, heb je een foto van de binnenkant??
Weet iemand of er verschil is tussen m28 en m27, volgens mij is het alleen een andere benaming(ik heb zelfs eens m26 gehoort, maar die zal zich wel vergist hebben.)
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
- Veltro
- Lid
@Jonhy Frost: ik weet niet wanneer de helm is overgeverfd, zou zeker in de oorlog gebeurd kunnen zijn.
Ik ga even een foto van de binnenkant maken.
En gedaan!
De binnenkant:

De stempel:

Veltro
Ik ga even een foto van de binnenkant maken.
En gedaan!
De binnenkant:

De stempel:

Veltro
Laatst gewijzigd door Veltro op 29 okt 2006, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jonhy Frost
- Lid
- Veltro
- Lid
Foto's staan bij eerdere post.
Over de verf: Het originele groen is op sommige plekken beschadigd, oa putjes, stukjes weg geslagen etc. Dus de helm is pas overgeverfd na het eerste gebruik. Ik denk dat het waarschijnlijker is dat de LGH dat gedaan heeft dan de Medische Dienst.
Veltro
Over de verf: Het originele groen is op sommige plekken beschadigd, oa putjes, stukjes weg geslagen etc. Dus de helm is pas overgeverfd na het eerste gebruik. Ik denk dat het waarschijnlijker is dat de LGH dat gedaan heeft dan de Medische Dienst.
Veltro
- Jonhy Frost
- Lid
- Guido
- Lid
Medische dienst? Heb je hier bronnen over? nooit van gehoord!
Dit lijkt mij persoonlijk meer een soort LBD (Lucht Beschermingsdienst) helm. De belettering geeft waarschijnlijk de groep aan. Zo heb ik een een met met BLOK I, grootte kans dat deze helm met het zelfde principe werkte.( Het gebied waar de helm van BLOK I is, was in de oorlog verdeeld in blokken. )
dit is wat ik denk. Aan gezien ik nog nooit echt iets heb gehoord van deze medische dienst helmen (het verhaal over de lichtere verf)
Dit lijkt mij persoonlijk meer een soort LBD (Lucht Beschermingsdienst) helm. De belettering geeft waarschijnlijk de groep aan. Zo heb ik een een met met BLOK I, grootte kans dat deze helm met het zelfde principe werkte.( Het gebied waar de helm van BLOK I is, was in de oorlog verdeeld in blokken. )
dit is wat ik denk. Aan gezien ik nog nooit echt iets heb gehoord van deze medische dienst helmen (het verhaal over de lichtere verf)
- Jonhy Frost
- Lid
- Dodo
- Lid
Op deze link bijvoorbeeld. Helemaal onderaan:
http://www.xs4all.nl/~gastein/dutch_m16_m38.htm
Heeft zo ongeveer dezelfde kleur.
http://www.xs4all.nl/~gastein/dutch_m16_m38.htm
Heeft zo ongeveer dezelfde kleur.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944