Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Buitenmodel, dus verschil tussen de helmen van de gewone soldaten en de officieren. Volgens http://www.leger1939-1940.nl was er geen verschil tussen die van gewone soldaten en officeren.
Fout, sommige officieren met een flinke portomonnee hadden een ander binnenwerk erin, dat dan comfortabeler zat. Dit binnenwerk was bruin, in plaats van het standaard zwart.
Ok, ze kregen dus de gewone helmen uitgedeeld maar als ze wilden konden ze een ander binnenwerk kopen? Mij lijk dit nogal geldverspilling, ik neem aan dat dat dan ook niet veel is gedaan?
Is niet veel gedaan nee, echt voor de officieren met veel geld alleen. Helm met binnenwerk kregen zij gewoon, maar er waren een aantal rijke officieren die het dus nog beter wouden ...
Er was er een half jaar geleden eentje op marktplaats weggegaan voor 40 euro, moet ik erwel bij vermelden dat het een schuurvondst was; geen binnenwerk en beroest. effe zoeken of ik de foto toen heb op geslagen.
@Bertjan: ik ben ook erg benieuwd naar de foto!!!!
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Vet, had je geluk dat ik net een week ervoor mijn geld al had uitgegeven aan een andere helm
De foto van die helm heb ik niet, maar ik ben erg benieuwd ernaar
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.