Prijzen Posters

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Prijzen Posters

Bericht door Ajacied8989 »

Hallo iedereen, :wink:

Ik wil graag weten wat ongeveer de prijs is van een propaganda poster is.
Bijvoorbeeld een zoals deze:
Afbeelding

Het liefste de prijs van een orginele!
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

ligt heel sterk aan welke poster je zoekt, de een is zeldzamer dan de ander, ik denk gemiddelt rond de 200 euro, heb ooit ook veel gekeken naar posters..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

:shock:
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Ja het leven is geen pony park. :P

Die posters zijn echt ontzettend duur! Laatst werd er nog eentje verkocht voor 400,- was iets van de NSDAP ofzoiets...
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Sjah, dan heb je wel wat. En militaria verzamelen is nou eenmaal geen goedkope hobby ;). Denk trouwens dat die posters van de RAF/RCAF enz nog wel wat duurder zijn dan 200.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Darryl schreef:Ja het leven is geen pony park. :P
Maar Slagharen wel :P

Anyway, bekendmakingsposters zijn dan goedkoper, 100-150 voor een in goede staat verkerende Duitse bekendmaking.
Zelf heb ik er ook één maar die valt bijna uit elkaar :|
Deas Gu Cath
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Zijn er dan zo weinig van geproduceerd? Namaak kan je ze voor een paar euro krijgen...
sobel
Lid

Bericht door sobel »

tja namaak foto's van hilter kan je ook voor enkele euro's krijgen, dat is geen vergelijk he!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

sobel schreef:tja namaak foto's van hilter kan je ook voor enkele euro's krijgen, dat is geen vergelijk he!
Ik dacht er zullen er wel veel zijn, dus ze zullen wel niet zo duur zijn. Foute gedachte blijkt dus.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

enkel je vergelijking met repro klopt niet, een poster is niet duur omdat een repro goedkoop is..
Eric
Lid

Bericht door Eric »

sobel schreef:enkel je vergelijking met repro klopt niet, een poster is niet duur omdat een repro goedkoop is..
Zelfde als, een repro m42 re-inforced jumpsuit is niet duur...
- Een repro fj helm/pak is niet duur...
- Een repro SS freiwilligers Legion Niedelande is niet duur...
etc...
Dus wat sobel zegt, die vergelijking klopt niet.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

sobel schreef:enkel je vergelijking met repro klopt niet, een poster is niet duur omdat een repro goedkoop is..
Dat is waar.
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 64 keer
Ontvangen: 109 keer

Re: Prijzen Posters

Bericht door asjemenou »

Ajacied8989 schreef:Hallo iedereen, :wink:

Afbeelding

Als ik je een goede raad mag geven. Stop je geld liever in iets anders dan in een originele WOII affiche. Ten eerste die affiches hebben flinke afmetingen wat je dus een vermogen aan een goede lijst kost. Ten tweede ik denk dat jouw kamer/huis (net als de meeste huizen) niet echt goed ingericht is om dit soort papieren voorwerpen te conserveren. Ook al bewaar je zo'n ding in het donker en raak je 'm nooit aan, bepaalde schimmels die in je huis voorkomen tasten het papier aan. De affiche zal dus met de tijd vergaan.
Wil je toch wat aan de muur hebben. Koop dan voor een paar Euro een reproductie van zoiets.
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

asjemenou schreef:
Ajacied8989 schreef:Hallo iedereen, :wink:

Afbeelding

Als ik je een goede raad mag geven. Stop je geld liever in iets anders dan in een originele WOII affiche. Ten eerste die affiches hebben flinke afmetingen wat je dus een vermogen aan een goede lijst kost. Ten tweede ik denk dat jouw kamer/huis (net als de meeste huizen) niet echt goed ingericht is om dit soort papieren voorwerpen te conserveren. Ook al bewaar je zo'n ding in het donker en raak je 'm nooit aan, bepaalde schimmels die in je huis voorkomen tasten het papier aan. De affiche zal dus met de tijd vergaan.
Wil je toch wat aan de muur hebben. Koop dan voor een paar Euro een reproductie van zoiets.
Daar heb je denk ik wel gelijk in.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

asjemenou schreef: Als ik je een goede raad mag geven. Stop je geld liever in iets anders dan in een originele WOII affiche. Ten eerste die affiches hebben flinke afmetingen wat je dus een vermogen aan een goede lijst kost. Ten tweede ik denk dat jouw kamer/huis (net als de meeste huizen) niet echt goed ingericht is om dit soort papieren voorwerpen te conserveren. Ook al bewaar je zo'n ding in het donker en raak je 'm nooit aan, bepaalde schimmels die in je huis voorkomen tasten het papier aan. De affiche zal dus met de tijd vergaan.
Dus alle originele posters die je op eBay, beurzen etc. tegenkomt komen uit speciaal ingerichte bewaarruimtes? Right...

99% heeft al ruim 60 jaar overleefd en zien er nog goed uit!

779
Plaats reactie