US parachute straps...

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

US parachute straps...

Bericht door SiNiStEr »

Ik heb een paar dagen geleden deze parachute strap binnen gekregen. Als je deze helemaal uitlegd is hij 2.06 meter lang en hij is nog compleet met de haken en de afgesneden parachute lijnen. Echter kan ik er verder geen markering o.i.d. op vinden.Nu hoop ik erop dat jullie mij kunnen vertellen waar deze straps precies voor dienden.

Ik dacht zelf dat zo'n strap de verbinding vormde tussen de parachutebag en de parachute met de lijnen zelf. Dus als de parachute geactiveerd werd en uit de parachutebag werd getrokken zorgde deze strap ervoor dat de parachute aan de tas bleef zitten en dus ook aan hetgeen waaraan de parachutebag weer vast zat.
Of wat ik ook nog mogelijk acht is dat deze strap rechtstreeksverbonden was aan een droppingscontainer o.i.d. Dus dat deze strap ervoor zorgde dat de parachute verbonden was aan de droppingscontainer zodat deze niet te pletter viel.

Zou iemand van jullie een van deze 2 opties misschien kunnen bevestigen of anders kunnen uitleggen hoe het wel zit met deze strap. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen zodat ik hier duidelijkheid over heb. :D _/-\o_


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Je vraag is een beetje onduidelijk. :?

In je beschrijving heb je het over een manschappen (reserve) parachute
of over een bevooradingsparachute?

De haken zij hetzelfde type die gebruikt werden aan de reserve.
Plaats reactie