The ruptured duck

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
jeffreyvanspengen
Lid

Bericht door jeffreyvanspengen »

Waffenambt schreef:Dan nog, als je een Class A hebt op een pop als een oorlogse voorstelling is het het eerste wat je eraf haalt!

mvg Erik
Waartom zou je hem eraf halen? Zonde toch? Koop er dan gewoon een zonder :roll:
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Waffenambt schreef:Dan nog, als je een Class A hebt op een pop als een oorlogse voorstelling is het het eerste wat je eraf haalt!

mvg Erik
Ik hoop niet dat je dit zelf doet...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Erik S.
Lid

Bericht door Erik S. »

Nee, maar ik bedoel, als je een oorlogse set up wilt hebben, het zinloos is als je een class a of ike jacket koopt met een ruptured duck.

Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

Waarom zou dat zinloos zijn, is maar net wat je re-enact...
Sbas
Lid

Bericht door Sbas »

Ja hoeveel re-enacters lopen er zowiezo in class A's rond? Het meerendeel loop in combat outfit naar mijn idee. Mocht je dat dan toch willen doen zou ik een kale kopen en zelf je patches erop zetten!

Sbas
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Waarom zou je een ruptured duck moeten opnaaien dan? 99% van de Nederlandse re-enacters re-enact 101st AB. Die hebben volgens velen de oorlog in hun eentje gewonnen, dus die hadden vast geen tijd om naar huis te gaan :)

Maar in ieder geval, ben ik het met sturmman eens, koop een kaal jasje en zet alles zelf erop. (en wel een repro jacket!)

779
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Die Ruptured ducks zijn een ramp voor serieuze US verzamelaars. Als je een jasje wilt kopen met insignes van een bepaald onderdeel erop dan is dat vaak al gigantisch moeilijk en als je er al een vind dan heb je er vaak een met zo'n ruptured duck erop. Voor een oorlogse setting kan zo'n jasje dus niet met die insigne erop en als echte verzamelaar wil je het spul ook in originele staat houden dus je wil die insigne er ook eigenlijk niet afhalen. Moeilijke kwestie dus... :|
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Sbas
Lid

Bericht door Sbas »

Nou ik heb geen moeite met jasjes met een eendje erop hoor! :? Ik snap die heisa niet, zowiezo liepen GI's tijdens de oorlog toch bijna nooit in Class A's en Ikes!

Sbas
rood
Lid

Bericht door rood »

Waffenambt schreef:Hey,

En dan nog, als je re-enactor bent, is het zowiezo niet slim om met een ruptured duck te lopen. Zoiets betekend eervol ontslag!

mvg Erik
Ik ben niet zo bekend in het reenactment-wereldje. Waarom is dat dan?
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

rood schreef:
Waffenambt schreef:Hey,

En dan nog, als je re-enactor bent, is het zowiezo niet slim om met een ruptured duck te lopen. Zoiets betekend eervol ontslag!

mvg Erik
Ik ben niet zo bekend in het reenactment-wereldje. Waarom is dat dan?
Je bent dan al ontslagen, je zit dus niet meer in dienst. Vrij onlogisch he, als je een gevecht of een kamp aan het reenacten bent! :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

sturmman schreef:Nou ik heb geen moeite met jasjes met een eendje erop hoor! :? Ik snap die heisa niet, zowiezo liepen GI's tijdens de oorlog toch bijna nooit in Class A's en Ikes!

Sbas
Elke re-enactor die zichzelf respecteert voorziet een Class A en/of Ike Jacket , zonder duck , om 's avonds naar het GI Bal te gaan. Het klopt gewoon niet .
Ik ga toch ook niet met een M65 jacket rondlopen als ik een D-Day impressie neerzet ...
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

Re-enacten en verzamelen is wel een verschil, hier had Sbas het over verzamelen.
Plaats reactie