Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ja hoeveel re-enacters lopen er zowiezo in class A's rond? Het meerendeel loop in combat outfit naar mijn idee. Mocht je dat dan toch willen doen zou ik een kale kopen en zelf je patches erop zetten!
Waarom zou je een ruptured duck moeten opnaaien dan? 99% van de Nederlandse re-enacters re-enact 101st AB. Die hebben volgens velen de oorlog in hun eentje gewonnen, dus die hadden vast geen tijd om naar huis te gaan
Maar in ieder geval, ben ik het met sturmman eens, koop een kaal jasje en zet alles zelf erop. (en wel een repro jacket!)
Die Ruptured ducks zijn een ramp voor serieuze US verzamelaars. Als je een jasje wilt kopen met insignes van een bepaald onderdeel erop dan is dat vaak al gigantisch moeilijk en als je er al een vind dan heb je er vaak een met zo'n ruptured duck erop. Voor een oorlogse setting kan zo'n jasje dus niet met die insigne erop en als echte verzamelaar wil je het spul ook in originele staat houden dus je wil die insigne er ook eigenlijk niet afhalen. Moeilijke kwestie dus...
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Nou ik heb geen moeite met jasjes met een eendje erop hoor! Ik snap die heisa niet, zowiezo liepen GI's tijdens de oorlog toch bijna nooit in Class A's en Ikes!
En dan nog, als je re-enactor bent, is het zowiezo niet slim om met een ruptured duck te lopen. Zoiets betekend eervol ontslag!
mvg Erik
Ik ben niet zo bekend in het reenactment-wereldje. Waarom is dat dan?
Je bent dan al ontslagen, je zit dus niet meer in dienst. Vrij onlogisch he, als je een gevecht of een kamp aan het reenacten bent!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
sturmman schreef:Nou ik heb geen moeite met jasjes met een eendje erop hoor! Ik snap die heisa niet, zowiezo liepen GI's tijdens de oorlog toch bijna nooit in Class A's en Ikes!
Sbas
Elke re-enactor die zichzelf respecteert voorziet een Class A en/of Ike Jacket , zonder duck , om 's avonds naar het GI Bal te gaan. Het klopt gewoon niet .
Ik ga toch ook niet met een M65 jacket rondlopen als ik een D-Day impressie neerzet ...