model no CB-C4 gemaakt door de firma Switlik MAR. 1946
Kan iemand me zeggen is deze burger / militair gebruikt?
Er bevindt zich een wat ik denk een static line aan de achterkant dus een (burger) piloot nood-parachute sluit ik uit.
Burger static line springen? Civiel parachute is pas veel later op gang gekomen volgens mij.
De Amerikaanse parachutisten gebruikten in deze periode voornamelijk de T7 parachute. Dus lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze voor het Amerikaanse leger bedoelt was.
Het enige wat ik kan bedenken is Amerikaanse mariniers? Maar de chute en harnas- packtray lijkt mij weer te simpel voor dat doel.
Het is natuurlijk mogelijk dat dit ook een samengestelde set is. Dus dat harnas en packtray (rugtas parachute) niet bij elkaar horen.
De lijnen van de chute zitten direct op de webbing banden vastgenaaid dus horen bijelkaar.
Er zit onder de packtray cover (middelste gedeelte dat met de static-line eruit wordt getrokken) zit een zogenaamde pilot chute (kleine parachute)
aan de hoofdchute. Pilot chutes worden hoofdzakelijk gebruikt bij vrije val - ripcord chutes. Deze hebben eigenlijk geen enkele nut bij static line chutes. Maar aan de packtras zit een apart hoesje waar deze chute in verpakt zit. de pilot chute zit met een breek touw vast aan de static line en zit vast aan de hoofdchute.
Het enige wat mij niet orgineel lijkt aan het geheel is de bovenste band waarmee het harnas vastzit aan de packtray. Dit garen is dunner als al het andere dat gebruikt is en de band is anders als de onderste bandjes waarmee het harnas vastzit. De bovenste band zit echter wel weer verwerkt in de packtray cover. Het is dus niet een heel apart soort band.
Met google en andere zoekmachines ben ik helaas niet verder gekomen dus wie weet?