Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hallo,
Is er iemand die weet wat voor medaille dit is?
Het lijkt mij een belgische?, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ik hoop dat er iemand wat info over heeft.
en jij bent zeker de leukste thuis
Er staat i.d.d Hollande op het doosje.
Maar hier in nederland noemen we het toch Holland en geen Hollande
Het heeft zeker te maken met Holland.
Maar Hollande lijkt mij frans? en aangezien ze in Belgie ook frans spreken dacht ik aan een Belgische medaille m.b.t holland
Volgens mij is het ook een Nederlandse Medaille. Is het niet gewoon een NLse medaille die is uitgereikt aan een buitenlander
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
german collector schreef:en jij bent zeker de leukste thuis
Er staat i.d.d Hollande op het doosje.
Maar hier in nederland noemen we het toch Holland en geen Hollande
Het heeft zeker te maken met Holland.
Maar Hollande lijkt mij frans? en aangezien ze in Belgie ook frans spreken dacht ik aan een Belgische medaille m.b.t holland
Dit is geen officiële Belgische medaille. Dat zegeltje waarop "Nederlandse medaille" staat is er ook zeker niet door een officiële instantie opgeplakt, waarschijnlijk een franstalige verzamelaar/verkoper. Aan de achterkant van de medaille staat trouwens 'Nederland'. Dat logo achteraan doet mij ook niet echt iets officieels vermoeden. Misschien vind je hier iets meer: http://www.onderscheidingen.nl/nl/medai ... illes.html
Peter bedankt voor de link.
Deze had ik echter al helemaal doorgespit, echter zonder resultaat.
Het zou een medaille kunnen zijn voor belgen die in 1940 in nederland hebben gevochten o.i.d?
Ik weet niet of daar ook wat van bekend is.
En i.d.d de sticker op het doosje is een sticker die je ook veel op beurzen ziet. Dus i.d.d die is er niet op aangebracht door een officiele instantie.
Ja Haplo, dat is i.d.d ook mijn mening.
En Peter ik twijfel of het een officiele medaille is.
Ik heb het vermoeden dat het een medaille betreft ,die is uitgereikt aan Franse soldaten die in Nederland gevochten hebben in 1940.
Er zit nl. een officiel uitziende sticker aan de binnenkant van het deksel waarbij geschreven staat Combattant D'Hollande.
Vandaar deze redenatie
Nee Auke,
Zoals ik een aantal posts terug zei, het is hoogstwaarschijnlijk(99%) een franse medaille, uitgereikt aan Franse soldaten die in Holland hebben gevochten.
Nu is mijn vraag:
Weet iemand of het bekend is dat hier Franse soldaten hebben gevochten in 1940 en zo ja, waar???
german collector schreef:Weet iemand of het bekend is dat hier Franse soldaten hebben gevochten in 1940 en zo ja, waar???
Voor zover ik het me kan herinneren was België het verste waar de Fransen vochten (aan de KW-Linie). Het grote gros van de Fransen zat aan de maginotlinie die onoverwinbaar was, dachten ze toch...
Dus of dat er Fransen in Nederland vochten in 1940 zou me verwonderen...